הסוהרות שהוטרדו בכלא גלבוע: "האסיר היה מנהל את הכלא"

חיילות שב"ס שנפגעו מינית ע"י אחד האסירים שנידון למאסר עולם הביעו בריאיון בחדשות 13 כעס על המערכת שידעה ושתקה. "פחדנו ממנו - אסור היה לדבר על כל מה שהיה קשור אליו"

זמן צפייה: 09:45

ג' הייתה חיילת בת 18 כשהוצבה בכלא גלבוע. ג' הייתה חיילת בת 18 כשהוצבה בכלא גלבוע ועד מהרה גם היא, כמו סוהרות אחרות, הוטרדה מינית על בסיס קבוע, על ידי האסיר עטאללה שנדון למאסר עולם' ששלט, לפי הטענות, בכלא גלבוע ביד רמה.

אבל הכעס הגדול שלהן, כפי שהן מספרות, הוא על המערכת ועל המפקדים "שמכרו אותן" כלשונן, ועל הפרקליטות שסגרה את התיק. "פשוט היה אסור לדבר על זה. כל מה שקשור בעטאללה, אסור לדבר על זה. פשוט אסור" סיפרה ג' בריאיון לחדשות 13, "איך שאני רואה את זה, הוא היה מנהל את כל הכלא, לא רק את האגף שלו".

כזכור, בתחילת השבוע מפקד כלא גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית נחקר ביחידה לחקירות סוהרים בחשד למעורבותו בפרשת ה"סרסור בסוהרות". שבועיים לפני כן העיד בן שטרית בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים.

עם זאת, ועדת הבדיקה הודיעה כי לא תבדוק את הנושא: "ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס השבוע במהלך סיור באוניברסיטת אריאל להטרדת הסוהרות בכלא גלבוע ואמר כי: "תיאורי החיילות שהוצבו על הנעשה בכלא גלבוע צריכים להדליק נורה אדומה". בהמשך, הוסיף כי בכוונתו לבצע ביקורת בנושא "הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במשטרה, שב"ס ומכבי אש".

עוד אמר המבקר כי בביקורת שקיים במאי 2020 על יישום חוק למניעת הטרדה מינית, עלה כי ישנם 153,000 דיווחים על הטרדה מינית, כאשר רק 29 כתבי אישום הוגשו, בעוד שהטרדה מינית היתה העבירה היחידה או המרכזית שבה.