צה"ל: תקפנו עשרות אתרים בהם אוחסנו כספים ששימשו את חיזבאללה

לאחר שבלנון דווח על הפצצות משמעותיות במהלך הלילה, דובר צה"ל אישר כי חיל האוויר ביצע גל תקיפות נגד עשרות מפקדות ואתרים שבהם חיזבאללה "מנהל את כספיו עבור רכישת אמצעי לחימה ותשלום לפעילים"

זמן צפייה: 01:11

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (בין ראשון לשני), בביירות, בדרום לבנון ובעומק המדינה, ומדובר צה"ל נמסר כי הפעולה נעשתה בהכוונה של אגף המודיעין, ובמהלכה הותקפו עשרות מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים ששימשו את הזרוע הצבאית של חיזבאללה.

עוד נמסר כי כספים אלו, ששימשו לפעילות טרור, אוחסנו בין היתר בנכסים של אגודת קרצ' אלחסן, אשר מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה באופן ישיר, לרבות רכישת אמצעי לחימה, ותשלום לפעילי הזרוע הצבאית של חיזבאללה. כמו כן, ארגון הטרור מאחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410210742' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפות צה"ל בלבנון' poster='' kid='1_yknih22u' duration='18']

בהודעת דובר צה"ל נכתב: "תקיפות אלה מהוות חלק נוסף מהמאמץ המתמשך של צה"ל לפגוע בפעילות הטרור של חיזבאללה, משבשות את הפעילות הצבאית של חיזבאללה ומקשות על חיזבאללה לשקם את יכולותיו הצבאיות".

תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון | צילום: רויטרס
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון | צילום: רויטרס
תקיפות בדאחייה שבביירות
תקיפות בדאחייה שבביירות | צילום: רויטרס

התקיפות ברחבי לבנון הגיעה לאחר אזהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי "יותקפו נכסים כלכליים של חיזבאללה בדאחייה בביירות", והודעות פינוי רבות מצד דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי.

ארצות הברית טענה בעבר כי אגודת קרצ' אלחסן הוא ארגון בו חיזבאללה מנהל את כספיו - ולו יש יותר מ-30 סניפים ברחבי לבנון, בהם 15 בביירות. סניפים הותקפו גם בבקעת הירדן. כמו כן, בתיעוד שעלה ברויטרס, נראית תקיפה בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי" בביירות - כשמטוסים חונים ברקע.

בתוך כך, ב"סקיי ניוז" בשפה הערבית מדווחים הבוקר על שישה הרוגים ומספר פצועים בתקיפה של כטב"ם ישראלי נגד בניין מגורים בבעלבכ, במרכז לבנון. על פי הדיווח בתקיפה זו נהרגו גם נשים וילדים.