לאחר אזהרת צה"ל: גל תקיפות נרחב של חיל האוויר בביירות

לאחר שדובר צה"ל הצהיר כי יותקפו "מתקנים כלכליים משמעותיים של חיזבאללה" ופרסם אזהרות פינוי מבניינים בדאחייה ובבקעא, בלבנון מדווח על גל תקיפות נגד סניפי הבנק אלקרד אל-חסן - "בו חיזבאללה מנהל את כספו". תקיפות נצפו גם בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות

זמן צפייה: 01:30

לאחר אזהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי "יותקפו נכסים כלכליים של חיזבאללה בדאחייה בביירות", והודעות פינוי רבות מצד דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, בלבנון מדווח הערב (ראשון) על תקיפות נרחבות בלבנון.

בין יעדי התקיפה ישנם סניפים של הבנק אלקרד אל-חסן, שארצות הברית טענה בעבר כי הוא ארגון בו חיזבאללה מנהל את כספיו - ולו יש יותר מ-30 סניפים ברחבי לבנון, בהם 15 בביירות. סניפים הותקפו גם בבקעת הירדן. כמו כן, בתיעוד שעלה ברויטרס, נראית תקיפה בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי" בביירות - כשמטוסים חונים ברקע.

כשברקע חונים מטוסים: תקיפות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות
כשברקע חונים מטוסים: תקיפות בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות | צילום: רויטרס
תקיפות בדאחייה שבביירות
תקיפות בדאחייה שבביירות | צילום: רויטרס

בהודעתו, אדרעי פרסם אזהרה דחופה לתושבי הבקעא והדאחייה, וקרא ל"כל מי שנמצא בבניינים המסומנים באדום כפי שמופיע במפות והמבנים הסמוכים להם באלשייח, חארת חריכ, ברג' אלברג'נה, שויפאת אל עמרוסיה, תחויטאת אלעד'יר, אלע'בירי, בעלבק, אל הרמל וחרת אלפכני - אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-vote-zone-clips-part-2010242050' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי' poster='' kid='1_bq1lt936' duration='278']

תקיפות בדאחייה
תקיפות בדאחייה

עוד נמסר כי  "למען בטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנים הללו באופן מיידי ולהישאר במרחק של לפחות 500 מטר מהם". המונים תועדו בעת שהם מתפנים ברכביהם מהאזורים המיועדים להפצצה בלבנון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410202229' autoplay='0' credit='' desc='הימלטות מאזורי הפינוי בלבנון' poster='' kid='1_zomzh7fu' duration='10']

אמש, חיל האוויר תקף - לראשונה מיום רביעי - מספר מחסני אמצעי לחימה ומפקדה של מטה המודיעין של חיזבאללה בדאחייה שבביירות. בצה"ל אמרו כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור. תקיפה זו מהווה חלק נוסף במאמץ המתמשך לפגיעה במחסני אמצעי הלחימה ואתרי הייצור במרחב ביירות של ארגון הטרור חיזבאללה, שממוקמים בלב אוכלוסיה אזרחית, מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ומהווים סיכון מתמשך לאוכלוסייה".

תקיפות בדאחייה
תקיפות בדאחייה, אתמול | צילום: רויטרס

במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים "בפעילות הממוקדת" בדרום לבנון נגד תשתיות טרור ומחבלים של חיזבאללה, ובמהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו עשרות מטרות טרור - ובהן המשגר ממנו נורו עשרות שיגורים לעבר הגליל המערבי מוקדם יותר היום.

אמצעי הלחימה שאותרו בלבנון
אמצעי הלחימה שאותרו בלבנון | צילום: דובר צה"ל

במהלך היממה האחרונה, לוחמי אוגדה 98 חיסלו מחבלים, איתרו והשמידו מצבורי אמצעי לחימה משמעותיים ובהם רימונים, רובים מסוג קלאצ'ניקוב, מחסניות וציוד לחימה. בנוסף, הכוחות השמידו מספר משגרים מוכנים לשיגור אשר כוונו לשטח הארץ. במהלך הפעילות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים חמושים שהיוו עליהם איום - וכלי טיס תקפו אותה מהאוויר.

עוד נמסר כי אוגדה 146 תקפה ביממה האחרונה יותר מ-100 מטרות צבאיות ששימשו את חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים ממולכדים ומחסן אמצעי לחימה. הכוחות איתרו והשמידו אמצעי לחימה, תחמושת, משגרים וטילי נ"ט. כמו כן, במהלך פעילות אוגדה 36 בדרום לבנון, הלוחמים איתרו פיר תת קרקעי ועמדת שהייה ששימשה את מחבלי חיזבאללה - לצד מחסן בו אותרו מצבורי אמצעי לחימה רבים.