גלנט בשיחה עם טייסים: "אין לנו את הפריבילגיה שלא להתייצב למשימות"

שר הביטחון הגיע לבסיס חיל האוויר "רמון", קיבל סקירה על הפעילויות המבצעיות, ושוחח עם טייסים בשירות סדיר ובמילואים: "פועל כדי לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה"ל מתוך המחלוקת הפוליטית"

זמן צפייה: 01:07

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (שלישי) בבסיס "רמון" של חיל האוויר עם טייסים בשירות סדיר ובמילואים, ואמר להם כי "אנשי החיל הם נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, המאפשרים את תפקודה התקין של מערכת הביטחון כולה, זו הסיבה שאנחנו צריכים את כולם".

השר גלנט התקבל בביקורו על ידי מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מפקד הבסיס אל"מ ג', ומפקדי הטייסות. הוא קיבל סקירה על הפעילויות המבצעיות, סייר בטייסות וקיים שיח עם אנשי צוות האוויר והצוותים הטכניים.

"מדינת ישראל תלויה בצה"ל", אמר גלנט לטייסים, "למול האיומים המתעצמים למולם אנו ניצבים, חיל האוויר הוא מרכיב מרכזי ביכולת שלנו להגן על עצמנו ולתקוף את אויבינו. החומה הנקראת חיל האוויר חזקה, אך קטנה. כל לבנה שנופלת מערערת את יציבות החומה, ולכן, אין לנו את הפריבילגיה שלא להתייצב למשימות, ביטחון המדינה גדול יותר מכולנו. פועל כדי לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה"ל מתוך המחלוקת הפוליטית".

השר גלנט בבסיס חיל האוויר ''רמון''
השר גלנט בבסיס חיל האוויר ''רמון'' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"שימור הלכידות חשובה במיוחד גם בהליכי ההתעצמות אליהם אנו נדרשים כדי להגן על מדינת ישראל", הוסיף שר הביטחון, "יחד עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, אני משוכנע כי חיל האוויר יבצע כל משימה - בשגרה ובחירום. כשר הביטחון, יש לכם גיבוי מלא ממני, יחד עם הציבור במדינת ישראל אנו מעריכים את עבודתכם וגאים בכם".

השר גלנט בבסיס חיל האוויר ''רמון''
השר גלנט בבסיס חיל האוויר ''רמון'' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

כזכור, בסוף השבוע ערך מפקד חיל האוויר שיחה עם טייסי המילואים שבה הודה לראשונה ש"הפגיעה בכשירות למלחמה בחיל הולכת ומעמיקה", ובחדשות 13 פורסם הפגיעה המשמעותית היא במטה חיל האוויר. בשיחה הכנה, הציג אלוף בר את התמונה שלפיה הפגיעה מחריפה בכל יום שעובר. הבעיה העיקרית היא, כאמור, במטה של חיל האוויר - שם כמחצית מאנשי המילואים הודיעו על הפסקת ההתייצבות.

"יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים", אמר אלוף בר לטייסי המילואים, "לצד הקושי שיש לחלקכם, אני מצפה שתמשיכו להגיע למילואים. האמירות על אי-ההתייצבות פוגעות בצה"ל. חיל האוויר מייצר מטריה אווירית 24/7 לתושבי מדינת ישראל. מרעש המטוסים הממריאים למשימות - ועד יירוט כיפת ברזל. זה אמון הציבור".