מפקד חיל האוויר: "האמירות הקשות גורמות נזק, ייקח שנים לתקן"

ברקע הטלטלה בחיל האוויר ובצה"ל בכלל על רקע המשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, אמר אלוף תומר בר כי הוא "מגנה בכל תוקף" את האמירות נגד המשרתים: "האמירות נגד הצבא מחוללות נזק גדול. אני עומד לאורך כל הדרך על עיקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו"

זמן צפייה: 07:20

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אמר הערב (חמישי) על רקע הטלטלה בצה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט, כי "לאמירות הקשות כלפי הצבא וחיל האוויר, בסדיר ובמילואים, בימים האחרונים, אין שום מקום בחברה והן מחוללות וחוללו נזק גדול בלכידות החיל. אני מגנה אותן בכל תוקף".

לדברי בר, הוא "חש אחריות כבדה על הכתפיים - העניין שלי הוא בכשירות ולכידות החיל ובעמידה במשימות הכבדות שמוטלות עליו. בשבועות ובימים האחרונים החיל ממשיך לפעול בכל הזירות ובאירועים מבצעיים משמעותיים ביותר".

"מודל השירות בחיל האוויר עובד בצורה מצוינת כבר 75 שנה. מילואים וסדירים, טכנאים וטייסים, 'ירוקים וכחולים'. המודל הזה מאפשר את המטרייה האווירית שהיא ביטחון אזרחינו. אם נמשיך לפגוע בכך - ייקח שנים לשקם זאת. אני עומד לאורך כל הדרך על עיקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו. לחיל אתגרים רבים ואין לנו את הרשות לא לעמוד בהם. כל הפעולות שחיל האוויר מבצע תואמות לערכי צה"ל, ומתקבלות על-ידי הגורמים הרלוונטיים לכך משיקולים מבצעיים בלבד".

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הערב, שעות אחרי שראש שב"כ לשעבר נדב ארגמן אמר כי "אם החוק הזה עובר - אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו כשסוכם על כך שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית", אמר יורם כהן, שעמד גם הוא בראשות שב"כ, בריאיון לגלי צה"ל: "אני יכול להבין את אלו ששירתו עשרות שנים ורואים את החלטות הממשלה כמסוכנות ומפסיקים להתנדב. באופן אישי הייתי מעדיף שצה"ל לא יהיה בשיח. בכוחו של נתניהו לעצור".