מסר לאיראן: מטוסי קרב ישראליים ליוו מפציצים אמריקניים בחזרה מהמפרץ

יממה לאחר התקיפות שיוחסו לישראל בגבול סוריה-עיראק, חצו את שמי ישראל שני מפציצים אמריקניים מסוג B-52, כאשר בפעם הראשונה ליוו אותם מטוסי האדיר. ניתן להעריך כי המל"ט הצה"לי החמוש שהתרסק אמש בדרום הארץ קשור לפרסומים על התקיפה - ועשוי להצביע על היערכות וכוננות מבצעית

זמן צפייה: 01:32

שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני: יממה לאחר התקיפות שיוחסו לישראל במזרח סוריה, באזור הגבול עם עיראק, היום (חמישי) חצו את שמי ישראל שני מפציצים אמריקניים אסטרטגיים מסוג B-52. בפעם הראשונה, מטוסי חמקן F-35I, מטוסי ה"אדיר" של חיל האוויר הישראלי ליוו אותם, כשהמפציצים מגיעים מהמזרח - אי שם במפרץ הפרסי, מאזור איראן וחוצים את ישראל בדרך לים התיכון.

האמריקניים מבינים היטב שהם צריכים להגדיל את מה שהם מכנים "הקרנת עוצמה" (power projection) אל מול איראן נוכח המשא ומתן התקוע על הסכם הגרעין, נוסף ל"עסקים" הנרקמים בין איראן לרוסיה, ומכירת אמצעי לחימה איראניים לרוסיה, למלחמתה באוקראינה.

מטוסי ''אדיר'' ישראלים מלווים מפציצים אמריקאים בחזרה מהמפרץ
שיתוף הפעולה התהדק עוד יותר. מטוסי ''אדיר'' ישראלים מלווים מפציצים אמריקאים בחזרה מהמפרץ | צילום: דובר צה''ל

על כן, שיתוף הפעולה הצבאי הישראלי-אמריקני התהדק עוד יותר בתקופה האחרונה, והצדדים גם פעלו להראותו. הגנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד המרכז האמריקני CENTCOM (האחראי על אזור המזרח התיכון -א"ה) צפוי להגיע בשבוע הבא לישראל, ולאחר מכן הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי צפוי לבקר בארצות הברית.

בהקשר זה, ניתן להעריך כי המל"ט הצה"לי החמוש שהתרסק אמש בדרום הארץ, קשור לפרסומים על התקיפה בגבול עיראק, ועשוי להצביע על היערכות וכוננות מבצעית ישראלית. יצוין כי לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק איראני, שחצתה את הגבול מעיראק". במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 20 בני אדם.