"הסתכל עליי והמשיך לדקור את הבחורה": עדויות מזירת הפיגוע בב"ש

בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד מוחמד אבו אל קיעאן דקר פעם אחר פעם אישה גם לאחר שנפלה על הקרקע. מותה נקבע בבית החולים. עדי הראייה שנכחו בזירת הפיגוע שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, סיפרו על רגעי האימה סמוך למתחם הקניות: "הלכתי לקנות משהו בחנות במתחם ביג כשפתאום שמעתי צרחות", סיפר אחד מהם, "כל הגוף שלי היה בצמרמורות", שיחזרה אחרת

זמן צפייה: 05:51

ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע משולב בבאר שבע, בהם אישה כבת 50 שמותה נקבע בזירה, אישה כבת 40 וגבר כבן 60 שמותם נקבע בבית החולים סורוקה, ואדם נוסף שרכב על אופניו נהרג מפגיעת רכב המחבל. שתי פצועות נוספות במצב בינוני מטופלות בבית החולים. בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים התייעצויות ביטחוניות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה.

ירון, עד ראיה שנכח בפיגוע, סיפר לחדשות 13: "הלכתי לקנות משהו בחנות במתחם ביג כשפתאום שמעתי צרחות. רצתי למקום וראיתי את המחבל דוקר את אחת הבחורות, ואישה נוספת ברחה משם. רצתי לכיוונו של המחבל והתחלתי לצעוק לו 'מה אתה עושה?' - הוא הסתכל עליי והמשיך לדקור את הבחורה, ולא אמר כלום".

כוחות המשטרה עם המפגע בזירת הפיגוע בבאר שבע
כוחות המשטרה עם המפגע בזירת הפיגוע בבאר שבע

עוד המשיך ירון לתאר את הפיגוע: "המחבל דקר את הבחורה כמה פעמים. היא הייתה על הרצפה וניסיתי לטפל בה כשהוא ברח, והוא נתקע ברכב וברח לכיוון השני - ואז נהג האוטובוס נטרל אותו. המחבל חוסל במקום, אמרו לי שניטרלו אותו. אני פשוט דאגתי לבחורה שהייתה על הרצפה, ולעוד כמה בחורות שהכנסתי לחנות שקרובה למקום. השוטרים הגיעו מהר מאוד לאירוע ותפעלו אותו מצוין. היו שם דקירות אבל הבחורות האחרות יצאו בנס".

מוניקה, עדת ראייה מזירת הפיגוע סיפרה: "ראיתי בן אדם מתנגש בצורה חזיתית עם רכב. אחרי זה ראיתי את המחבל עם הסכין ביד בכיכר, ליד היה בן אדם ששכב על המדרכה ולא זז. המחבל הסתובב בכיכר עם הסכין ביד וסימן לכל מי שניסה לעזור לאיש לא להתקרב".

זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע

"אחרי כמה רגעים הגיע נהג אוטובוס, שלף אקדח ואיים עליו לזרוק את הסכין ולשכב על הרצפה", שיחזרה מוניקה, "המחבל לא שמע לו. הוא ניסה להתקרב לנהג, והנהג איים עליו. הם הסתובבו סחור סחור והמחבל ניסה לפגוע בנהג. הנהג ירה בו כדור אחד ואחרי זה עוד שני כדורים נפלטו לו. כל הגוף שלי היה בצמרמורות".

חובש בכיר במד"א רונן גריזק שטיפל בפצועים במרכז המסחרי סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. 2 נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב".

חובש בכיר במד"א רפאל כהן שטיפל בפצועה אנוש מתחנת הדלק ברחוב דרך חברון סיפר: "במהלך הדיווחים שהתקבלו במוקד מד"א על האירוע הקשה נמסר על פצועה מחוסרת הכרה בתחנת הדלק ומיד יצאתי למקום. הפצועה שכבה בסמוך לכניסה לחנות כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופה. מיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסתי אותה לאמבולנס ופיניתי אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי".