מאסר עולם נגזר על המחבל שרצח את אסתר הורגן לפני כשנה וחצי

בדצמבר 2020 מחמד קבהא רוצץ את גולגולתה של אסתר לאחר שנתקל בה כשיצאה לריצה ביער בצפון השומרון. הוא הואשם ברצח, הודה והורשע באוקטובר האחרון. כעת בית המשפט הצבאי גזר עליו מאסר עולם

מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן
מחמד מרוח קבהא, שרצח את אסתר הורגן | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי במחנה סאלם גזר היום (ראשון) מאסר עולם על המחבל מחמד קבהא, שהורשע ברצח אסתר הורגן. קבהא הורשע ברצח המזעזע באוקטובר האחרון לאחר שהודה. באישומו של קבהא נכתב כי הוא "חבט באמצעות אבן בראשה עד שראה כי תנועותיה פסקו וקולה נדם".

כזכור, הורגן בת ה-52, אם לשישה, נרצחה באכזריות ב-20 בדצמבר 2020 כאשר יצאה לריצה ביער ריחן, בסמוך לביתה בטל מנשה. לפי כתב האישום, קבהא זיהה שהיא יהודייה והחליט לפגוע בה על רקע לאומני. הוא רדף אחריה עד שתפס אותה, השליך אותה בצד השביל שבו רצה והיא נחבלה בראשה והחלה לדמם.

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

הרוצח הרים אבן גדולה וחבט פעמיים בראשה של הורגן. לאחר מכן, הוא הניף אבן גדולה עוד יותר וחבט באמצעותה שוב פעם בראשה וגם לה לחבלות קשות, לרבות שברים בידיה ובצלעותיה. כשהבין שהוא רצח אותה, החל במנוסה מזירת הרצח, אך חזר על עקבותיו כדי לקחת את מכשיר הטלפון שלה. לאחר שעזב את המקום, הוא כיבה את הטלפון שלה והשליך אותו בין העצים ביער, תוך שהחליף את בגדיו שהיו מגואלים בדמה של הנרצחת.