תיעוד בלעדי: כך חצו המחבלים הנמלטים את קו התפר

לאחר שנתפסו בג'נין אחרוני המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, מתבררים הפרטים על הבריחה שמצטיירת אמנם כנועזת, אבל ברגע האחרון הוקדמה ולא תוכננה היטב

זמן צפייה: 10:15

הלילה (ראשון) נתפסו אחרוני המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, וככל שמתבררים הפרטים על הבריחה היא מצטיירת אמנם כנועזת אבל לא ממש מתוכננת היטב. השיבוש מתחיל קודם כל במועד - השישה תכננו לצאת יום מאוחר יותר, כבר בתוך החג, אבל חששו שהסוהרים גילו את החפירה, והחליטו להקדים ביום.

לפנות בוקר בערב ראש השנה הם יוצאים בקלות יחסית, ואז נעמדים לדקות ארוכות ליד פתח המנהרה, מחוץ לחומת הכלא, כנראה מתלבטים מה עושים מכאן. מכוסים בביוב שבו הם בוססו הם מחליטים לצעוד כולם יחד צפונה לכיוון נאעורה, מרחק הליכה של 7.5 קילומטרים. הם מגיעים לפני עלות השחר ונכנסים למסגד, שם הם נשטפים, מחליפים בגדים ומקווים גם לעשות שיחת טלפון, לתאם את המשך הבריחה, אבל במסגד לא מאפשרים להם להתקשר, ואז הם מחליטים להתפצל לשלושה זוגות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר צה"ל: הסמג"ד שתועד מכה פעיל שמאל בדרום הר חברון יינזף

מנהלי בתי החולים: "הצוותים גמורים, צריך להוסיף מכונות אקמו"

נתניהו חיקה את ביידן בפייסבוק: "הוא שמט את ראשו"

הזוג הראשון, יעקוב מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה, פונים לכיוון צפון מערב ומטפסים לנצרת. כך הם צולמו במצלמת אבטחה בערב ראש השנה, שעות לאחר הבריחה, אחרי שהחליפו בגדים במסגד ויצאו לדרך. הם לא זוכים לסיוע ונלכדים כבר ביום שישי, ארבעה ימים לאחר הבריחה, באזור הר הקפיצה.

הזוג השני, זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה, נעים קודם כל מערבה, כנראה במטרה לחצות לג'נין. הם עוצרים באזור היישוב גן נר, שם התגלתה נקודת מרבץ שלהם, כנראה נרתעים מההיערכות המשטרתית באזור, ומחליטים לשנות כיוון. הם פונים לעבר התבור, שם הם נתפסים ביום שבת, חמישה ימים אחרי הבריחה, באום אל-גנם.

הצמד האחרון, איהם כממג'י ומנאדל איניפיעאת, כנראה נעים בזוג לדרום מערב לכיוון קו התפר, אולי מתכננים להיפגש בג'נין. איניפיעאת מצליח לחצות כנראה זמן קצר אחרי הבריחה את קו התפר, ואיתו סייען פלסטיני. הוא מתמקד במחנה הפליטים ג'נין, רואה היערכות גדולה של צה"ל, ומחליט לחפש מקום שבו יוכל לשהות לאורך זמן.

לגבי כממג'י הגרסאות סותרות - האם חצה מיד אחריו באותו יום או שנשאר בישראל לעוד כמה ימים, אבל גם הוא מגיע לאזור ג'נין. בין השניים נוצר קשר, עוד לא לגמרי ברור איך, ואתמול בערב הם חוברים אחד לשני ונפגשים בדירה של בן משפחה של איניפיעאת במזרח ג'נין, וזו כנראה הטעות שחשפה אותם. שעות אחר כך הם נעצרים בדירה, אחרי בסך הכל 13 ימים של בריחה.

הערב הסתיים הדיון בהארכת מעצרם של כממג'י ואיניפיעאת, ועורך הדין של כממג'י סיפר לחדשות 13 שכממג'י סיפר לו שלקח לו שלושה ימים עד שהגיע לג'נין, וביום השלישי הוא היה במרחק נגיעה מכוחות הביטחון. לדבריו, קבוצה של חיילים זיהתה דמות חשודה בין השיחים ופתחה בירי לעבר שני האסירים הנמלטים, אך הם הצליחו להימלט ולהגיע לג'נין בהפרש של שעות אחד מהשני.