חשד: ניסה לחטוף נשק משוטר בבאר שבע - ונורה למוות

תושב טירה כבן 30 נורה לפנות בוקר למוות על-ידי שוטר, לאחר שעל-פי החשד ניסה לחטוף את נשקו ברחוב הצבי שבעיר. נסיבות האירוע נבדקות. המשטרה: "צעק 'אללה אכבר', התפרע ותקף אזרחים ושוטרים; לאחר מכן נמלט בנסיעה פרועה. הרקע לאירוע כנראה פלילי". בן גביר מיהר לגבות את השוטר: "כך בדיוק צריך לפעול"

זירת הירי בבאר שבע
זירת הירי בבאר שבע | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גבר כבן 30 נורה לפנות בוקר (שני) למוות על-ידי שוטר לאחר שעל-פי החשד ניסה לחטוף את נשקו ברחוב הצבי שבעיר. תחילה עלה חשד שמדובר בניסיון פיגוע - אך במשטרה הבהירו זמן קצר לאחר מכן שהרקע ככל הנראה פלילי.

לידי חדשות 13 הגיעו פרטים נוספים אודות האירוע, ומהחקירה ראשונית עלה שהחשוד עזב את ביתו ורכבו אותר באזור רהט. כשהגיעו השוטרים למקום, הוא נמלט ופתח, לפי המשטרה, ב"נסיעה פרועה". במקביל, התקבל דיווח על אדם שצועק "אללה אכבר" ו"יחיא סינוואר", מתפרע ותוקף אזרחים. לפי הממצאים הראשוניים בזירה, השוטרים השתמשו ראשית באקדח טייזר, לאחר מכן ירו באוויר ולבסוף - כשניסה החשוד לחטוף לכאורה את נשקו של אחד מהם- ירו ברגליו ועצרו אותו. הוא איבד דם ומותו נקבע כעבור זמן קצר.

מהמשטרה נמסר: "התקבל דיווח בדבר חשוד שצעק קריאות 'אללה אכבר' תוך שהוא מתפרע ותוקף אזרחים ברחוב הצבי בבאר שבע. שוטרי תחנת באר שבע במחוז הדרומי הגיעו אל המקום ובמהלך מעצרו של החשוד הוא החל להתפרע, לתקוף את השוטרים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהשוטרים וניידת שיטור עירוני. במהלך מעצרו השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים בכדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע.

זירת הירי בבאר שבע
זירת הירי בבאר שבע | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו, החשוד תושב טירה נעצר הועבר לטיפול רפואי ובמהלכו של הטיפול נקבע מותו. בבירור ראשוני קודם לאירוע בבאר שבע החשוד איים בהתאבדות ונעצר על ידי ניידות מתנ"א והחל להימלט מהכוחות תוך שהוא נסע נסיעה פרועה ונמלט לכוחות באזור בית החולים סורוקה. מפקד המחוז ניצב אמיר כהן הורה למפקד מרחב הנגב לבדוק את כלל הנסיבות, ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "אני מגבה את השוטר אשר הגן באמצעות נשקו על עצמו ועל סביבתו, כך בדיוק צריך לפעול - ערנות וקור רוח. השוטרים שלנו פועלים לילות כימים על מנת לתת ביטחון לאזרחי ישראל, ובשם כל המדינה אני מצדיע להם".