אזהרת מפקד חיל האוויר: "פגיעה קשה במטה המבצעי של החיל"

בשיחה הקשה שערך אלוף תומר בר עם אנשי המילואים, הוא הודה לראשונה ש"הפגיעה בכשירות למלחמה בחיל הולכת ומעמיקה". בחדשות 13 פורסמו פרטים חדשים על אותה שיחה, שבה אמר מפקד חיל האוויר כי הפגיעה מחריפה בכל יום שעובר. הבעיה העיקרית, לדברי אלוף בר, היא במטה החיל - שם כמחצית מאנשי המילואים הודיעו על הפסקת ההתייצבות

זמן צפייה: 01:58

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ערך אתמול (שישי) שיחה עם טייסי המילואים שבה הודה לראשונה ש"הפגיעה בכשירות למלחמה בחיל הולכת ומעמיקה". הערב פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים על אותה שיחה, שלפיה הפגיעה המשמעותית היא במטה חיל האוויר. בשיחה הכנה, הציג אלוף בר את התמונה שלפיה הפגיעה מחריפה בכל יום שעובר. הבעיה העיקרית היא, כאמור, במטה של חיל האוויר - שם כמחצית מאנשי המילואים הודיעו על הפסקת ההתייצבות. .

אלוף בר ערך את השיחה בצל החשש מאי-התייצבות למילואים. במפגש נכחו כ-60 אנשי מילואים בחיל. לדבריו, לפי שעה, חיל האוויר כשיר, אך קיימת פגיעה מתוחמת בעיקר בחיל האוויר וגם בצבא היבשה, באגף המודיעין ובמקומות נוספים. בשיחה, כאמור, הזהיר מפקד החיל האוויר כי "קיימת פגיעה עמוקה בלכידות וכי חיל האוויר לא יהיה אותו הדבר". עוד הוסיף אלוף בר כי תמונת המצב משוקפת באופן יומי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי.

Whatsapp Image 2023 07 31 At 1
מטוב F-16 של חיל האוויר | צילום: עופר צידון, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים", אמר אלוף בר. "לצד הקושי שיש לחלקכם, אני מצפה שתמשיכו להגיע למילואים. האמירות על אי-ההתייצבות פוגעות בצה"ל. חיל האוויר מייצר מטריה אווירית 24/7 לתושבי מדינת ישראל. מרעש המטוסים הממריאים למשימות - ועד יירוט כיפת ברזל. זה אמון הציבור".

נתניהו וגלנט בהערכת המצב עם הרמטכ''ל הלוי. ארכיון
נתניהו וגלנט בהערכת המצב עם הרמטכ''ל הלוי. ארכיון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ממובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית נמסר בתגובה על דבריו של אלוף בר: "דבריו של מפקד חיל האוויר ברורים - נתניהו מפרק את ביטחון ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת אנושות בביטחון המדינה, מרסקת את חיל האוויר, הכלכלה וקורעת את העם. נדרשת גניזה מוחלטת של כל חוקי ההפיכה המשטרית וביטול החוק המבטל את עילת הסבירות. אם דברים אלה לא יתקיימו מדינת ישראל נמצאת בסכנה ממשית לבטחונה. מחר נפגין למען הדמוקרטיה הישראלית בקפלן".