שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בפיגוע ירי וחילופי אש בגבול מצרים

הותר לפרסום כי שני לוחמים ולוחמת צה"ל נהרגו בתקרית הביטחונית בגבול מצרים.בשעות הבוקר נמצאו לוחם ולוחמת ללא רוח חיים בעמדה בה שמרו במהלך הלילה. שעות לאחר מכן החלו חילופי אש לאחר שזוהה המחבל, ובמהלכם המחבל חוסל ולוחם נוסף נהרג

Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
גבול ישראל-מצרים | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

שני לוחמים ולוחמת צה"ל נהרגו היום (שבת) באירוע ביטחוני מתגלגל בגבול מצרים שהחל בשעות הבוקר המוקדמות. לוחם ולוחמת נהרגו מירי שבוצע על ידי מחבל חמושף שוטר מצרי שעבר את הגבול באזור שבין הר חריף להר שגיא. שעות לאחר מכן, בשעות הצהריים זוהה המחבל שככל הנראה ביצע את הפיגוע, התפתחו חילופי אש בינו לבין כוחות צה"ל, המחבל חוסל - ולוחם נוסף נהרג בהיתקלות. בהיתקלות גם נפצע לוחם באורח קל ופונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן כי עדיין הרבה פרטים על שרשרת האירועים אינם ברורים. מפקד האוגדה איציק כהן מתחקר את האירוע. לפי מה שידוע בשלב זה, האירועים באזור החלו ב-02:30 בלילה כאשר צה"ל סיכל הברחת סמים משמעותית, שלושה קילומטרים בלבד מהעמדה בה נהרגו הלוחם והלוחמת.

Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
חיילים בגבול מצרים, ארכיון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
כביש 10 בגבול מצרים
כביש 10 בגבול מצרים | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המשמרת של השניים בעמדה החלה ב-21:00 והייתה אמורה להימשך 12 שעות. בסביבות השעה 06:00, שוטר מצרי ביטחון שחדר לשטח ישראל ממצרים פתח באש לעברם והרג אותם. הם אותרו בנפרד, ללא רוח חיים, לאחר הירי ולאחר שלא ענו ברשת הקשר.

מדובר בפיגוע שביצע מחבל שחדר ממצרים לישראל ופתח באש לעבר העמדה. בסריקות לאחר גילוי ההרוגים זוהה המחבל ובוצע איתו קרב יריות עם איגוף שביצע חפ"ק מפקד החטיבה - עד שהמחבל חוסל. על פי ההערכות מדובר באותו מחבל בשני האירועים. דובר צה"ל הדגיש כי מדובר באירוע חריג שלא מייצג את היחסים עם הצבא המצרי - שמסייע בתחקור האירוע. לא הייתה התרעה לפיגוע ולא ברור מתי ואיך המחבל חצה את הגדר.

Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
גבול ישראל-מצרים | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
מוצב מצרי בגבול ישראל-מצרים | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתקשורת הערבית התייחסו גם לפיגוע. מקורות מסרו לרשת אלג'זירה כי צה"ל גילה את החיילים ההרוגים שעות לאחר פיגוע הירי. לטענתם הפיגוע התרחש בשעה 04:30 לפנות בוקר. עוד הוסיפו כי חמושים הסתננו ופתחו בירי בשלבים שונים בגבול מצרים.

בעיתון אלערביה נכתב כי בעקבות האירוע מתקיימים מגעים בין מצרים לישראל לכינוס פגישה ביטחונית דחופה בעניין הירי בגבול. מדובר על הקמת ועדה מצרית וישראלית בנוגע לאירוע בכדי למנוע את הישנותו.

כביש 10 בגבול מצרים
כביש 10 בגבול מצרים | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בגבול מצרים מתרחשות על בסיס קבוע הברחות סמים ונסיונות הברחה שמסוכלים על ידי כוחות צה"ל. הבדואים המבריחים מגיעים פעמים רבות מסיני על רכבי שטח כשהם חמושים, ולעיתים האירועים מובילים לחילופי אש.

בדצמבר האחרון סוכל ניסיון הברחה בגבול מצרים ונהרג אחד המבריחים. תצפיות צה"ל זיהו מספר חשודים במרחב החטיבה המרחבית פארן, ירי בוצע לעבר החשודים - ואחד מהם נפגע. כוח צה"ל העניק לפצוע טיפול רפואי, ולאחר זמן קצר נקבע מותו.