הרמטכ"ל: "לא ניתן לחיזבאללה להתמקם מחדש - הפגיעה תימשך"

לאחר כשלושה ימים בהם צה"ל מתמרן קרקעית בדרום לבנון, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים במהלך החג הערכת מצב בגבול הצפון, במהלכה אמר ללוחמים: "החזרת התושבים היא להשמיד את תשתיות הטרור שחיזבאללה בנה בסמוך לגבול, על מנת שיוכל לפשוט על יישובינו ולהרוג אזרחים ישראלים". הלוי הוסיף: "הכוחות שלנו מחסלים עוד ועוד מחבלים, כל היתקלות מסתיימת כשידינו על העליונה"

זמן צפייה: 02:34

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים במהלך החג הערכת מצב בגבול הצפון, ואמר ללוחמים בתומה: "לאורך כל החג, צה"ל ממשיך להילחם בעוצמה בלבנון ובשאר זירות הלחימה. פגשתי היום את מפקדי ולוחמי אוגדה 98 ואוגדה 36, הנלחמים בלבנון, למטרה חשובה מאוד - יצירת הביטחון בצפון, והחזרת התושבים לבתיהם אחרי יותר משנה שהם מפונים". דבריו של הלוי נאמרים על רקע היום השלישי לתמרון צה"ל בלבנון.

לדבריו של הלוי, "החזרת התושבים היא להשמיד את תשתיות הטרור שחיזבאללה בנה בסמוך לגבול, על מנת שיוכל לפשוט ביום פקודה על יישובינו ולהרוג אזרחים ישראלים. אנחנו מאוד נחושים להשמיד תשתיות אלו ולהרוג את מי שנמצא שם. לא נאפשר לחיזבאללה בעתיד להתמקם במקומות אלה בשנית. הפגיעה הקשה בארגון הטרור, בכל הגזרות - בביירות, בבקעת הלבנון ובדרום המדינה - תימשך".

לוחמי מילואים בדרום לבנון
לוחמי מילואים בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל המשיך ואמר: "הכוחות שלנו מחסלים עוד ועוד מחבלים, כל היתקלות כזו מסתיימת כשידינו על העליונה. הלוחמים מוכנים ומאומנים מאי פעם, טעונים בניסיון מהלחימה מעזה ויתרונם בזירת הלחימה מובהק. הכוחות מלווים ביכולות אש מהאוויר ומהקרקע - ונלחמים באומץ רב".

"ראיתי היום את הממצאים הראשוניים מהקרבות בהם איבדנו לוחמים אמיצים, שנפלו בגבורה, תוך שהם נלחמים במחבלי חיזבאללה", אמר. "ראיתי מפקדים שנוכח אש הלכו קדימה והובילו, ולוחמים הכריעו איתם את האויב. אנחנו נמשיך להילחם לאור גבורת הלוחמים, ונלווה ונחבק את משפחותיהם היקרות".

הלוי סיים בדברים: "פגשתי כאן היום גם את אנשי המילואים, שעזבו את בתיהם, משפחתויהם ועבודתם, נמצאים איתנו כאן, עם הרבה ניסיון, ידע ורוח חזקה. אני מלא הערכה אל אנשי המילואים, אל הלוחמים ואל החיילים והמפקדים בסדיר, ואל המשפחות כולם. אנחנו נמשיך להילחם בכל הגזרות, כדי להביא ביטחון טוב יותר למדינת ישראל בפתחה של שנת תשפ"ה".