לוחם נפל בעזה; דיווח: "קטר תוודא שהתרופות יגיעו לחטופים"

הותר לפרסום: רס"ר במיל' דן ווידנבאום (24) מרעננה נהרג מירי נ"ט במרכז הרצועה. בישראל אספו מבתיה"ח את התרופות לחטופים. הצלב האדום: "עדיין לא יודעים מתי יועברו". שיגורים מלבנון, צה"ל תקף. ביידן: "העברתי מסר לאיראן בנוגע למתקפות החות'ים"

בקצרה:

היום ה-99 למלחמה: במסיבת עיתונאים שקיים הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר: "אנו מציינים מאה ימים למלחמה - ליום הנורא שבו נטבחו ונחטפו אזרחינו. אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף, עד הניצחון המוחלט ועד שנשיג את כל יעדינו. נחזיר את הביטחון בדרום ובצפון, ואף אחד לא יעצור אותנו - לא האג, לא 'ציר הרשע', ולא אף אחד אחר".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נשא הערב דברים גם כן: "מחר נציין 100 ימים מתחילת המלחמה. 100 ימים שבהם החטופים עדיין מוחזקים בעזה על ידי מחבלי חמאס האכזריים. אנחנו פועלים בכל האמצעים, ברובם חשאיים, על מנת להשיבם וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם. המשימה הזו טרם הושלמה. אני יודע שלכל דקה יש משמעות קריטית ואנחנו לא אדישים לכך. הזמן דוחק להשבת החטופים ואנחנו לא שוכחים לרגע ולא זונחים את המטרה הנעלה הזאת".

התרופות שיועברו לחטופים שנותרו בשבי חמאס נאספו, בהמשך להסכם של ראש המוסד דדי ברנע עם קטר, והערב דווח כי קטר תוודא שהתרופות יגיעו לחטופים. שר הביטחון יואב גלנט נטש הערב דיון בקבינט המלחמה לאחר שיועציו לא הורשו להיכנס אליו, בעוד שעל פי גורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכניס לחדר 5 עוזרים. לפני שעזב את החדר, הטיח גלנט ברה"מ ובאנשיו: "תפסיקו להפריע לי לעבוד".

רבבות השתתפו בעצרת לשחרור החטופים בתל אביב לציון 100 ימים בשבי, ומפגינים נגד הממשלה חסמו את איילון דרום. באירוע נשאו דברים דניאל אלוני, רז בן עמי, לנה טרופונוב וספיר כהן - חטופות שחזרו מהשבי - וכן שודרו נאומים מצולמים של מנהיגים מהעולם, בהם של נשיא צרפת עמנואל מקרון.

הערב הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בעזה: רס"ר במיל' דן ווידנבאום, בן 24 מרעננה, אשר נהרג כתוצאה מירי RPG בהיתקלות עם מחבלים במרכז הרצועה. עוד הותר לפרסום כי שני קצינים ולוחם במילואים נפצעו באורח קשה בקרבות בעזה בסוף השבוע.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 521 חללי צה"ל, בהם 187 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. יותר מ-2,500 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 41 פצועים עדיין מאושפזים במצב קשה. 136 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4651" name="חרבות ברזל - יום 99"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו