גלנט נטש את הדיון בקבינט המלחמה: "תפסיקו להפריע לי לעבוד"

שר הביטחון יצא בסערה לאחר שיועציו לא הוכנסו. לפי גורמים, כניסתם לא אושרה - בזמן שנתניהו הכניס לחדר 5 עוזרים. לפני שיצא, הוא הטיח ברה"מ ואנשיו: "תפסיקו להפריע לי לעבוד". לראש המל"ל הנגבי אמר: "שכחת שגם אתה עוזר". לאחר מכן הוא חזר - ללא יועציו

זמן צפייה: 01:44

סערה בקבינט המלחמה: שר הביטחון יואב גלנט נטש הערב (שבת) את הדיון שהתכנס הערב בקריה בתל-אביב, לאחר שיועציו לא הורשו להשתתף בו. גורמים המעורים בפרטים אמרו לחדשות 13 כי כניסתם לדיון לא אושרה, זאת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו הכניס לחדר חמישה עוזרים. למרות זאת, אחד הגורמים אמר לאחר התקרית כי "כלל הצדדים עודכנו מראש שהדיון מתקיים ללא עוזרים. כנראה ששר הביטחון, שאיחר לדיון, לא קיבל את העדכון על כך". מנגד, גורמים בסביבתו של שר הביטחון אמרו שבחדר הדיון נכחו גם עוזרים ולא רק הדרג המדיני. בשעה זו, שר הביטחון גלנט חזר להמשך דיון הקבינט - ללא יועציו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והצוות שלו ביקשו ששר הביטחון גלנט יכנס לדיון ללא העוזרים שלו - המזכיר הצבאי גיא מרקיזנו וראש המטה שחר כץ. גלנט החליט לקום ולצאת מהדיון יחד עם שני עוזריו, ואמר: "אין בעיה, שלושתנו נלך". לפני שיצא מהדיון, הטיח לעבר רה"מ נתניהו ואנשיו: "תפסיקו להפריע לי לעבוד", ולראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי אמר: "שכחת שגם אתה עוזר". כל זאת, ברקע מתחים פוליטיים משמעותיים בין נתניהו לגלנט במהלך השבועות האחרונים, שבמסגרתם, גלנט לא הסכים לעמוד לצד רה"מ במסיבת עיתונאים לפני כשבועיים.

הנגבי ונתניהו. (ארכיון) (יונתן סינדל, פלאש 90)
הנגבי ונתניהו. (ארכיון) | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בליל חמישי שעבר, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו לדון בסוגיית "היום שאחרי", זאת, ברקע תוכנית מערכת הביטחון לעתיד רצועת עזה, שנחשפה ערב לפני כן. אולם, השרים בחרו לתקוף את הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שהחליט להקים צוות שיחקור את מחדלי 7 באוקטובר - בזמן שהמלחמה בעיצומה. שרי המחנה הממלכתי יצאו להגנתו וכשהחלו צעקות, קטע ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון, שהסתיים לאחר שהשרים כמעט ולא דנו בנושא שלשמו התכנסו.

"אתם יושבים פה באמצע מלחמה מול אנשי צבא שמנהלים מלחמה וזה מה שאתם עסוקים בו?", נזף בשרים שר הביטחון יואב גלנט, והשר איתמר בן גביר השיב לו: "שוב הקונספציה. אתם מביאים את האנשים של ההתנתקות לתחקר את המחדל". על כך אמר לו השר בני גנץ: "איך פספסנו אותך, ראינו איך המצב הביטחוני במדינה השתפר בשנה שלך. הרמטכ"ל מדבר אתכם, עושה פאקינג תחקיר על מה שצריך מבחינה צבאית לשרת את המלחמה, אלו מסקנות שצריך לעכשיו".

כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, גם דיון הקבינט שהתקיים ביום רביעי האחרון הפך לתגרה. השר דוד אמסלם הגיע טעון לדיון בקבינט אחרי הפיצוץ בישיבה הקודמת עם הרמטכ"ל. לחדשות 13 נודע כי הוא הפנה אצבע מאשימה לשר בני גנץ לגבי ההדלפה בישיבת הקבינט הקודמת. אמסלם אמר: "כל אחד יכול לומר כאן מה שהוא רוצה, אבל יש אנשים שיוצאים מפה וישר מדליפים ומוציאים אותנו אלימים". על הטענה הזו השיב גנץ באופן קולני ונחרץ: "בוא קח אותי עכשיו לפוליגרף, יחד עם ראש הממשלה".