כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לגליל; צה"ל תקף בעומק לבנון

מספר כטב"מים התפוצצו ברמת הגולן, כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לגליל. דובר צה"ל על המבצע לחילוץ גופות החטופים: "לא נוכל להשיב את כולם בדרך הזאת, אך לא נוותר על איש". גלנט: "מרכז הכובד נע בהדרגה לצפון". בלינקן: "נתניהו הסכים באוזניי להצעת הגישור של ארה"ב; חייבים לחתום על עסקה בימים הקרובים". לאורך היום: מטחים כבדים לגליל, אין נפגעים | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-319 למלחמה: צה"ל ושב"כ התירו הבוקר (שלישי) לפרסום כי הכוחות בעזה חילצו 6 גופות חטופים מתוך מנהרה בח'אן יונס, בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן. החטופים שגופותיהם חולצו הם אברהם מונדר, יורם מצגר, חיים פרי, אלכס דנציג, ארבעתם מוותיקי קיבוץ ניר עוז, ובנוסף חולצו גופותיהם של נדב פופלוול ויגב בוכשטב מקיבוץ נירים. 109 חטופים עדיין בשבי בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום למשפחות שכולות ומשפחות שיקיריהן נחטפו, כי הוא "לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה - היא תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל". נתניהו הדגיש: "ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פילדלפי וממסדרון נצרים". במהדורה המרכזית פורסם הערב כי מפקד מינהלת השבויים והנעדרים, האלוף במיל' ניצן אלון, סירב להצטרף למשלחת המו"מ לקהיר - במחאה על עמדת נתניהו בנוגע לציר פילדלפי ומסדרון נצרים.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, העידה בפני ועדת החקירה האזרחית ואמרה כי ראש המוסד דדי ברנע טען בפניה כי "לא תצא לפועל עסקת חטופים בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית". במשרד ראש הממשלה הבהירו בשם המוסד כי "הדברים שיוחסו לראש המוסד כלל לא נאמרו".

לאורך היום הופעלו אזעקות רבות ברחבי הגליל והגולן, ומטחים של עשרות רקטות שוגרו מלבנון. ברצועה: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם והוסתר במרחב בית ספר בעיר עזה. מצה"ל נמסר: "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים".

[timeline id="6136" name="חרבות ברזל - יום 319"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו