עינב צנגאוקר: ברנע אמר לי שלא תיתכן עסקה במציאות הפוליטית הזו

צנגאוקר, שבנה מתן עדיין חטוף בעזה, אמרה בוועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר כי "דדי ברנע הסתכל לי בעיניים ואמר לי, 'עינב, יקירתי, בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה'. אני יודעת שהוא אמר את זה כדי שאהדהד את הדברים במרחב הציבורי". במשרד רה"מ הכחישו: "הדברים לא נאמרו". צנגאוקר לחדשות 13: "ראש המוסד מפחד מנתניהו; שיפסיק לדבר בשני קולות"

זמן צפייה: 00:30

עינב צנגאוקר, שבנה מתן עדיין חטוף בעזה, הגיעה היום (שלישי) לוועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר - ואמרה: "ראש המוסד דדי ברנע הסתכל לי בעיניים ואמר לי, 'עינב, יקירתי, בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה'. אני יודעת שהוא אמר את זה כדי שאהדהד את הדברים במרחב הציבורי".

במשרד ראש הממשלה הכחישו את הדברים, ומסרו בשם המוסד כי "הדברים שיוחסו לראש המוסד כלל לא נאמרו".

בתגובה להכחשת משרד ראש הממשלה, צנגאוקר אמרה בריאיון ל"חדשות שש": "מה שנאמר בחדרי חדרים - צריך להיאמר גם במרחב הציבורי. ברנע מפחד מנתניהו, שהרי המוסד הינו חלק ממשרד ראש הממשלה". היא הוסיפה כי "הגיעה העת לצאת לרחובות ולחתור לעסקת חטופים, גם במחיר של סיום המלחמה".

[brightcove_iframe video_id='news-six-news-clips-part-2008241855' autoplay='0' credit='' desc='צנגאוקר: "ראש המוסד מפחד מנתניהו"' poster='' kid='1_j0o3sad7' duration='399']

צנגאוקר התייחסה לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה עם משפחות חטופים מטעם פורום תקווה, בה טען כי "לא בטוח שתהיה עסקה, לא נצא מפילדלפי ונצרים", ואמרה: "לראש הממשלה יש את הדברים שאומר כלפי חוץ - ואמירות שונות כלפי פנים. שיפסיק לדבר בשני קולות. אני מקווה שהדברים שאמר לבלינקן אתמול הן האמת - ושלא ינסה לטרפד את העסקה".

נתניהו בפגישה עם המשפחות
נתניהו בפגישה עם המשפחות מטעם פורום תקווה | צילום: מעיין טואף, לע"מ

גורם מדיני בכיר תקף אחר הצהריים את ראשי מערכת הביטחון: "ההדלפות מהדיונים הסגורים על עסקת החטופים הן שערורייה. הן גורמות נזק עצום למגעים לעסקה, למשפחות, ולחוסן הלאומי. אותם מדליפים עלומים גם אמרו שבגלל התלות באמריקנים, אי אפשר להיכנס לרפיח. אני אומר להם: צאו לציבור, תגידו את דעתכם באופן ישיר, ואל תתחבאו באופן אנונימי. צאו ותגידו לעם שאתם מוכנים לצאת מציר פילדלפי, לקבל פחות מ-20 חטופים, ולוותר על כל בקרה של כניסת אמצעי-לחימה ומחבלים מציר נצרים".