צה"ל מאשר: כטבמ"ם מלבנון נפל בעמק יזרעאל, היירוט נכשל

שעות לאחר שהופעלו אזעקות בנוף הגליל: צה"ל הודה - כטב"ם שחצה מלבנון נפל בעמק יזרעאל לאחר ניסיון יירוט כושל, האירוע מתוחקר. חיל האוויר תקף בלבנון. אחד מראשי מנגנון הביטחון של חמאס חוסל מהאוויר ברפיח. מכה מדינית נוספת: ישראל הוכנסה ל"רשימה השחורה" של האו"ם; דיווח: גם חמאס והג'יהאד האסלאמי יוכנסו לרשימה השחורה. לקראת פרישה מהממשלה: גנץ ימסור במוצ"ש הצהרה לתקשורת. בשבוע הבא: בלינקן יבקר בישראל | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-245 למלחמה: בדיוק שמונה חודשים חלפו היום (שישי) מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל בבוקר 7 באוקטובר, שמונה חודשים של מלחמה בעזה ובצפון - שסופה עדיין לא נראה באופק. ב-CNN דווח הלילה כי אחרי הלחץ האמריקני - קטר איימה לגרש את בכירי חמאס מדוחה אם לא יקבלו את מתווה העסקה להפסקת אש בעזה. לראשונה מאז דצמבר, אזעקות הופעלו היום בנוף הגליל ובאזור נצרת בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה חשודה, לא היו נפגעים. לאחר שעות, צה"ל הודה כי כטב"ם ששוגר מלבנון והפעיל את האזעקות נפל בעמק יזרעאל, לאחר שניסיון היירוט נכשל. האירוע נמצא כעת בבדיקה.

צה"ל עדכן כי בתקיפה אמש בבית ספר של אונר"א בנוסייראת שברצועת עזה, מספר מחבלי חמאס חוסלו, ביניהם אחד מראשי מנגנון הביטחון של חמאס. במקביל, מכה מדינית נוספת: ישראל הוכנסה ל"רשימה השחורה" של האו"ם; ברויטרס דווח כי גם חמאס והג'יהאד האסלאמי יוכנסו אליה. השר בני גנץ ימסור במוצ"ש הצהרה לתקשורת, בה צפוי להודיע על פרישה מהממשלה.

אחרי מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ששוגר אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו היא אמרה כי יש להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס שלח היום מכתב תגובה, ובו הוא כותב כי "ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה".

[timeline id="5411" name="חרבות ברזל - יום 245"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו