מכה מדינית נוספת: ישראל הוכנסה רשמית ל"רשימה השחורה" של האו"ם

כפי שפורסם בחדשות 13: בחלוף 8 חודשים מאז החלה המלחמה ברצועת עזה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע על הכנסתה של ישראל לרשימת המדינות שהורגות ילדים באזורי סכסוך. בירושלים חוששים שההחלטה תוביל להטלת עיצומים נוספים מצד מדינות בעולם. נתניהו: "האו"ם הצטרף לתומכים במרצחי החמאס"

מטה האו"ם בניו יורק, האומות המאוחדות
מטה האו"ם בניו יורק | צילום: רויטרס

כפי שפורסם בחדשות 13: המשלחת הישראלית לאו"ם קיבלה הערב (שישי) מהמזכ"ל אנטוניו גוטרש הודעה רשמית על הכנסת ישראל ל"רשימה השחורה" של הארגון, בו נכללות "מדינות שהורגות ילדים" באזורי סכסוך. בתוך כך, ברויטרס דווח כי לאחר ישראל, גם חמאס והג'יהאד האסלאמי יוכנסו בהמשך ל"רשימה השחורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בעקבות ההחלטה נגד ישראל: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ושום החלטה הזויה של האו"ם לא תשנה זאת".

החשש בישראל הוא שההחלטה, שלמעשה קובעת שצה"ל הוא צבא שפוגע בילדים, תוביל לעיצומים מצד מדינות בעולם, לרבות כאלה עם השלכות ישירות על אספקת חימושים לישראל. יצוין כי לאורך השנים נשמעו לא מעט איומים מצד האו"ם בנוגע לאפשרות שישראל תוכנס  לרשימה המפוקפקת, אך הצעד נמנע בכל שנה מחדש - עד עתה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש | צילום: רויטרס

ההודעה על הכנסת ישראל לרשימה נמסרה לשגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן על-ידי ראש הסגל של גוטרש. במהלך השיחה בין השניים, השגריר הישראלי תקף: "אני מזועזע מההחלטה המבישה של המזכ״ל. זו החלטה לא מוסרית שמסייעת לטרור ונותנת פרס למחבלים".

עוד אמר: "הצבא שלנו הוא המוסרי בעולם ומי שנכנס היום ל״רשימה שחורה״ זה לא צה״ל אלא המזכ״ל, שההחלטות שלו מונעות משנאה לישראל. המזכ״ל הוא חלק מ״רשימה שחורה״ של בכירי או״ם שבמקום להגן על אזרחים חפים מפשע, הוא מגן על ארגוני טרור ומעודד אותם לעשות שימוש בילדים. שיתבייש לו".

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע כי ישראל "דוחה בשאט נפש החלטת מזכ"ל האו"ם", והוסיף: "ההחלטה להכליל את צה"ל  ברשימה היא כל כולה של מזכ"ל האו"ם והיא עדות נוספת לאיבתו כלפי ישראל ולהתעלמותו המכוונת, ולא בפעם הראשונה, ממתקפת החמאס ב-7 אוקטובר ומזכותה של ישראל להגנה עצמית. זהו אותו מזכ"ל שבחר להתעלם מפשעי המין של החמאס, למרות הדו״ח שכתבה בנושא הנציגה המיוחדת של האו״ם פאטן".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
גלעד ארדן בדיון באו"ם | צילום: צילום משלחת ישראל לאו"ם

השר בני גנץ הצטרף לביקורת על גוטרש, וכתב: "ההחלטה הזו היא שפל היסטורי. בשעה שישראל מנהלת את המלחמה הצודקת בהיסטוריה שלה, מול מפלצות אדם, באו"ם שמים את ישראל איתם ועם דאעש באותה הסירה. נמשיך להילחם את המלחמה הצודקת הזאת, וכמו תמיד נפעל לפי רמות המוסר הגבוהות ביותר ולפי הדין הבינלאומי. לא בגלל האו"ם - אלא כי זה מי שאנחנו".

שר האוצר בצלאל סמוריץ' מסר: "עתידנו וגורלנו בידינו. אומות העולם יכולות לעזור ויכולות להקשות. אבל כשעתיד המדינה, וחיי הילדים שלנו מונח על הכף יש לנו ברירה אחת - אנחנו מוכרחים לנצח".

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן תקפה: "כל הכבוד על המשך המסורת האנטישמית. המלך מנואל מ-1496 גרש את יהודי פורטוגל (ארץ מוצאו של המזכ״ל המנוול), והוא מאד גאה שיש מי שממשיך את מורשתו. שושלת של קנאים חשוכים ונבערים מדעת, מותירה כתם שחור על האנטישמים. אמותינו ואבותינו צלחו את פרעות המוות השחור, את הטלאי הצהוב, וצאצאיהם יצלחו גם את האידיוט השימושי הזה".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לאחר הפרסום אמש בחדשות 13, ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "הכנסת מדינת ישראל לרשימה השחורה היא צעד פוליטי חמור וחסר בסיס של מזכ"ל האו"ם, שמזמן איבד כל כיוון מוסרי. ב-7 באוקטובר נרצחו מעל 1,400 אזרחים, נשים וילדים חפים מפשע, על-ידי טרוריסטים עלובים שעדיין מחזיקים בשבי נשים צעירות ואנשים מבוגרים. ממשלת ההפקרות איבדה כל יכולת לעצור את ההידרדרות המדינית של ישראל. רק ממשלה שפויה תוכל לבנות מחדש את מעמדנו הבינלאומי ולחזק אותנו בחו"ל".