מחבלים מתבצרים בשיפא: "נעצרו בכירים שאת זהותם עוד לא ניתן לפרסם"

תא"ל הגרי: "המחבלים נכנעים ומספקים מודיעין איכותי". סמוך ליריחו: נעצר מחבל שתכנן פיגוע התאבדות בטווח הזמן המיידי; עוד 3 חוסלו. צה"ל יירט בים האדום מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרך לאילת. שיגורים לגליל העליון, ירי נ"ט למטולה. נזק נגרם למבנים. צה"ל תקף בלבנון

בקצרה:

בערבו של היום ה-167 למלחמה, ציפייה דרוכה לקראת צאתו מחר של ראש המוסד שוב לקטר, כאשר בישראל מדברים הערב (חמישי) בזהירות על התקדמות במגעים לעסקה לשחרור חטופים, אבל לא על פריצת דרך. קבינט המלחמה יתכנס בשעות הבוקר, ולאחר מכן יקיים דיון גם עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.

מצ"ח תפתח בחקירת אירוע שהתרחש הבוקר בגוש עציון, כאשר פלסטיני בן 62 נורה למוות על-ידי לוחם מילואים, למרות שלא היווה איום, לאחר שעורר את חשדם של הכוחות בצומת אלעזר. מצה"ל נמסר תחילה כי הפלסטיני הגיע במונית, התקרב לכוחות והחל להתווכח עמם, ולאחר שנורה בתיקו נמצאה סכין. הפלסטיני שנורה הוא יהודי שעבר גיור, והתגורר בחברון. את תהליך הגיור שלו השלים לפני ארבע שנים, ושמו העברי הוא דוד בן אברהם.

במהדורה המרכזית הערב פורסם לראשונה כי בכיר בצה"ל ובכיר בשב"כ נועדו עם גורם בכיר בפת"ח ודנו איתו ב"יום שאחרי" בעזה. ברקע, הלחימה נמשכה בשלוש חזיתות: טילי נ"ט נורו על מטולה, וביהודה ושומרון - מבצע חיסולים מהאוויר. חילופי אש ומעצרים בשיפא: דובר צה"ל אמר על המבצע בבית החולים בעזה: "מחבלים מתבצרים במיון, נעצרו בכירים שאת זהותם עוד לא ניתן לפרסם".

[timeline id="5010" name="חרבות ברזל - יום 167"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו