גלנט: "מוכנים לפתרון מדיני בצפון - אך ערוכים לכל אפשרות אחרת"

שר הביטחון שוחח עם השליח של ביידן למזה"ת ואמר לו: "מחויבותנו עבור אזרחינו גדולה מכל מחויבות אחרת". בכיר בחמאס: "נמצאים בשלב הסופי של ההתייעצויות לגבי העסקה עם ישראל, נשיב בקרוב"

בקצרה:

היום ה-121 למלחמה: בשעה שכוחות צה"ל ממשיכים את התמרון במרחב ח'אן יונס, בישראל עדיין ממתינים הערב (ראשון) לתשובת חמאס אודות המתווה לעסקת חטופים, ובמהדורה המרכזית פורסם כי ארצות הברית לוחצת על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים להפסקת בלחימה לארבעה חודשים לפחות, במסגרת עסקה דו-שלבית - וזאת בתמורה לקידום הסכם נורמליציה בין ישראל וסעודיה. בינתיים ישראל מנסה ללחוץ על הממשל האמריקני להביא לפתרון בגבול הצפוני, ושר הביטחון יואב גלנט אמר היום לשליחו של הנשיא ביידן למזרח התיכון עמוס הוכשטיין כי "אנו מוכנים לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכים לכל אפשרות אחרת".

בתוך כך, מתיחות חדשה התעוררה היום בין ישראל לבין ארצות הברית, בעקבות המתקפה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על הנשיא ג'ו ביידן. בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר בן גביר כי "אם טראמפ היה הנשיא - ארה"ב הייתה מתנהלת אחרת". רה"מ נתניהו התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "אני לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה"ב".

דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רס"ל במיל' שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924 בחטיבת הראל. מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 562 חללי צה"ל, בהם 225 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. יותר מ-2,800 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 26 פצועים עדיין מאושפזים במצב קשה. 136 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4770" name="חרבות ברזל - יום 121"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו