הותר לפרסום: רס"ל במיל' שמעון יהושע אסולין נפל בדרום הרצועה

מניין החללים ברצועה מאז החל התמרון הקרקעי עלה ל-224: שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, לחם בגדוד ההנדסה 924 בחטיבת הראל, נפל אתמול בקרב. אחיו סיפר: "הוא יצא מעזה לפני חודש וחצי ולא נח לרגע, רצה לחזור"

זמן צפייה: 00:18

דובר צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בעזה: רס"ל במיל' שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924 בחטיבת הראל, אשר נפל אתמולבקרב בדרום הרצועה.

ישראל אסולין, אחיו של שמעון יהושע, אמר כי הוא היה "שרירן וחסין אש. לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לגוף". הוא הוסיף: "שמעון יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה".

"היה לו חוש הומור מטורף" מספר ישראל, "הוא ניהל את הצחוק במשפחה. מצד אחד פגשתי את הבן-אדם אחד הקשוחים, ומצד שני עם הלב הכי רך שיש".

רס"ב במיל' יובל ניר, רס"ן במיל' נצר שמחי, סרן במיל' גבריאל שני ורס"ן במיל יצהר הופמן
רס"ב במיל' יובל ניר, רס"ן במיל' נצר שמחי, סרן במיל' גבריאל שני ורס"ן במיל יצהר הופמן | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי פורסמו שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל נוספים שנפלו בעזה: רס"ן (מיל') יצהר הופמן, בן 36 מאשחר, מפקד פלגה בשלדג, רס"ן (מיל') נצר שמחי, בן 30 ממסד, קצין לוחם בגדוד 87 מחטיבת המחץ, סרן (מיל') גבריאל שני, בן 28 מעלי, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646 מעוצבת שועלי מרום, ורס"ב (מיל') יובל ניר, בן 43 מכפר עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646 מעוצבת שועלי מרום (646).

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 562 חללי צה"ל, מתוכם 224 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.