דיווח: 2 הרוגים בעימותים בי-ם

מקורות פלסטינים דיווחו על 2 הרוגים במהלך העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בראס אל עמוד במזרח ירושלים. עימותים נרשמו במספר מוקדים נוספים בעיר ללא אירועים חריגים

המוחים סמוך לשער האריות, היום

תפילת יום השישי בהר הבית הסתיימה, הפלסטינים מדווחים על הרוג במהלך העימותים: מאות מפגינים מוסלמים שהגיעו היום (שישי) סמוך לשער האריות בעיר העתיקה, מחו בדרישה להיכנס לתפילה בהר הבית - זאת על רקע המשבר שפרץ לאחר הפיגוע בהר בשבוע שעבר וההחלטה הישראלית להציב גלאי מתכות בכניסה למתחם הקדוש. המפגינים נתקלו במחסום משטרתי ובעשרות שוטרי מג"ב שחסמו בגופם את המעבר. עימותים בין מפגינים לחיילי צה"ל נרשמו במספר מוקדים בירושלים בהם ואדי ג'וז ורחוב צלאח א-דין וגם במחסום קלנדיה. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים על שני הרוגים בעימותים בראס על עמוד.

המוחים סמוך לשער האריות, היום
המוחים סמוך לשער האריות, היום

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתום התפילות המשטרה התמודדה עם מספר מצומצם של הפרות סדר אלימות. הפרות הסדר התקיימו בצלאח א דין, ראס אל עמוד, א טור, רוקפלר ובעוטף ירושלים. במהלך הפרות הסדר נפצעו ארבעה שוטרים מאבנים שהושלכו לעברם. מלבד הדיווח הפלסטיני על ההרוג בראס אל עמוד ישנם דיווחים על מספר פצועים פלסטינים בעימותים.

כוחות משטרה גדולים שנפרשו בירושלים הצליחו למעשה לאפשר תפילה שקטה על גבי הר הבית, זאת כשבמקביל, בסמוך לשער האריות, נרשמו דחיפות קלות בין השוטרים למפגינים. באזור נורו גם רימוני הלם נורו בניסיון להרחיק צעירים שהתגרו בשוטרים. מאות צעירים התגודדו במקום ומחו בדרישה להיכנס ולהשתתף בתפילה. הכניסה לשער שכם נסגרה - וגם שם התקבצו מאות מוסלמים שביקשו להיכנס לתפילה.

ברחוב צאלח א-דין נוצרה התלהמות בעקבות הגעתם של אישי ציבור ששילהבו את המתגודדים במקום, ניסו לפרוץ את המחסום המשטרתי ויידו אבנים לעבר הכוחות. הכוח השיב את הסדר על כנו תוך פיזור פורעי החוק. המשטרה ערוכה בכלל הצירים ודרכי הגישה לעיר העתיקה לאורך אגן העיר העתיקה וסולטאן סולימאן ותפעל למנוע כל נסיון להפר את הסדר והביטחון גם בהמשך היום.

מחסומים בכניסות להר הבית
מחסומים בכניסות להר הבית | צילום: חדשות 2

המפכ"ל: "נשמר את הסטטוס קוו בהר הבית" 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מסר כי ״החובה שלנו כמשטרה במדינת ישראל, היא להעניק שירותי משטרה לכלל אזרחי המדינה באשר הם. בד בבד, אל לנו לשכוח שהפיגוע בשבוע שעבר היווה חציית קו אדום וניסיון לפגוע במרקם הרגיש על הר הבית, כשברקע, כוחות המשטרה מתמודדים עם אירועים מאתגרים בירושלים ומחוצה לה. משטרת ישראל לא תאפשר כל הפרה של החוק או של הסדר הציבורי בכל מתווה שהוא ותפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינצל את קדושת המקום ויבקש לבצע פיגועי טרור ולפגוע בחייהם של חפים מפשע".

ח''כים ואנשי הווקף בצעדה, היום
ח''כים ואנשי הווקף בצעדה, היום

עוד הוסיף המפכ"ל: ״משטרת ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת לאפשר את חופש הדת והפולחן לכל מי שחפץ בכך תוך שמירה על הסטטוס קוו סביב סוגיית הר הבית. המשטרה מממשת את החלטת הקבינט מאמש, להמשיך ולהפעיל את אמצעי הבטחון הנדרשים, ולאפשר למשטרת ישראל לפעול תוך הפעלת רגישות היכן שנדרש. אני קורא גם להנהגה הערבית לגלות אחריות, למגר אלימות מכל סוג ולמנוע הסתה שתוביל להסלמה שאף אזרח אינו חפץ בה".

נערכים לעימותים. שוטרים הבוקר בבירה
נערכים לעימותים. שוטרים הבוקר בבירה | צילום: משטרת ישראל

בהכנת הידיעה השתתפו: עופר חדד, פוראת נסאר, אוהד חמו ויגאל מוסקו