מפגינים ניסו לחסום את הסיוע בכרם שלום, 30 נעצרו

גם היום מאות מפגינים מחו נגד הכנסת הסיוע לרצועת עזה, בניסיון למנוע את מעבר משאיות האספקה. 30 נעצרו, בהם יהודה די, בנה של לאה (לוסי) די ואח של רינה ומאיה שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה. בתוך כך, עתירה הוגשה נגד החלטת מפקד פיקוד דורם, שקבע כי המעבר יהפוך לשטח צבאי סגור: "בעקבות החסימה האפקטיבית בחר אלוף פיקוד הדרום להצר את צעדיה של המחאה הלגיטימית"

משפחות החטופים במעבר כרם שלום סיוע רצועת עזה חרבות ברזל
משפחות החטופים במעבר כרם שלום | צילום: מטה המשפחות

גם היום (רביעי) עשרות מפגינים ונציגים ממשפחות החטופים הפגינו במעבר כרם שלום, במטרה לחסום את משאיות הסיוע שנכנסות לרצועת עזה. 30 מפגינים נעצרו, לאחר שניסו לחסום את המשאיות באמצעות "שרשרת אנושית". למרות ההפגנות, המשאיות נכנסו בסופו של דבר גם היום.

בין העצורים נמצא גם יהודה די, בנה של לאה (לוסי) די ואח של רינה ומאיה שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה בפסח האחרון. מתנועת "צו 9", הפועלת נגד הכנסת האספקה לרצועה, נמסר בתגובה למעצרו של די: "בושה למשטרת ישראל ולעמוד בראשה שאח ובן שכול נעצר וכל זאת על מנת לאפשר הכנסת אספקה למחבלי חמאס שרצחו את בני משפחתו. בושה".

משאיות סיוע הומניטרי מגיעות למעבר כרם שלום
משאיות סיוע הומניטרי במעבר כרם שלום | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90
משאיות סיוע הומניטרי מגיעות למעבר כרם שלום
צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

בתוך כך, הוגשה עתירה לבג"ץ בתגובה להחלטת מפקד פיקוד דרום כי מעבר כרם שלום יהפוך לשטח צבאי סגור. בעתירה, שהוגשה בשמו של אליהו ליבמן שבנו שבוי בשבי החמאס, הרצל ומירב חגאג הוריה של סגן שיר חגאג ש שנרצחה, נטען כי השימוש בצו שטח צבאי סגור מטעמים פוליטיים הוא פסול.

"למרות המצב הביטחוני הקשה בו מצויים אזרחי ישראל, למרות שאגות השמחה שנשמעו ברחובות עזה עת הובלו החטופים הישראלים מושפלים ומדוכאים בחוצות ערי הרצועה, בחרה ההנהגה הישראלית בשבועות האחרונים ונוכח לחץ בינלאומי להעביר אספקה לאויבים בעזה, תחת מסווה של 'סיוע הומניטרי'", נכתב בעתירה.

"אזרחים רבים שהתוודעו למדיניות ההנהגה הביעו מורת רוח לאור זאת הלכה והתפתחה מחאה סביב העברת הסחורות לרצועת עזה לכדי גל של הפגנות סמוך למעברי הגבול. בעקבות החסימה האפקטיבית בחר אלוף פיקוד הדרום להצר את צעדיה של המחאה הלגיטימית נגד מעבר הסחורות לרצועת עזה באמצעות צווים מכוח תקנות ההגנה (שעת חרום) 1945".

עוד כתבו העותרים כי המחאה בה נטלו חלק לא סיכנה איש, לא המיטה אסון ואין כל הצדקה למנוע אותה, לבטח לא בצעד דרקוני של סגירת שטח נרחב כפי שעשה אלוף פיקוד הדרום.

מפגינים בכרם שלום. ארכיון
מפגינים בכרם שלום | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "המחאה נגד הכנסת ציוד שמשמש לטובת חוטפי בני עמנו ורוצחי ילדינו היא הכי מוצדקת בעולם, והניסיון לעצור אותה באמצעות צווים צבאיים היא חרפה. אנו דורשים כי המחאה תתאפשר ובטח שלא תיבלם באמצעים השמורים להגנה על ביטחון ישראל".