מחיר העסקה: 24 אסירות ו-15 אסירים פלסטינים שוחררו מהכלא

כחלק מעסקת החטופים, שוחררו 39 אסירים פלסטינים - 24 נשים ו-15 נערים - מבתי הסוהר בישראל. הם הועברו לכלא עופר, שם הם חתמו על מסמך שבו יתחייבו לא לחזור לעסוק בטרור - ואז שוחררו. נציבת שב"ס: "ערוכים לתת מענה לאירועי הסתה והפרות סדר"

זמן צפייה: 01:59

עסקת החטופים יצאה הבוקר (שישי) לדרך, במסגרתה הצדדים נצרו את האש החל מ-7:00, ובשעות הערב שוחררו 13 חטופים ישראלים ראשונים - בתמורה ל-39 אסירים פלסטינים - 24 נשים ו-15 נערים - ששוחררו מבתי הסוהר בישראל. נציבת שב"ס קטי פרי קיימה אמש ישיבה עם מנהלי בתי הכלא שאמורים לשחרר אסירים במסגרת העסקה - והבוקר שב"ס קיבל את רשימת האסירים והאסירות שמיועדים לשחרור - והחל בתהליך הוצאתם מהכלא.

מבצע שחרור האסירים התנהל מחדר המבצעים של נציבות שירות בתי הסוהר ברמלה, ולאחר שהתקבלה שם רשימת האסירים החל השלב השני, והאסירים המשוחררים הועברו לבתי הסוהר מגידו ודמון. אחרי 12:00 הם הועברו לכלא עופר' uבהמשך עברו בדיקות רפואיות וקיבלו את הציוד האישי שלהם. בנוסף, המשוחררים חתמו על מסמך בו יתחייבו לא לחזור לעסוק בטרור, ואז נפגשו עם נציגי הצלב האדום. האסירים שהועברו לשטחי יהודה ושומרון נמסרו לפלסטינים במעבר ביתוניא, והאסירים תושבי מזרח ירושלים הועברו לתא המעצר במגרש הרוסים בבירה, ומשם שוחררו לבתיהם.

מחבלים ששוחררו במסגרת העסקה חוגגים ברמאללה
מחבלים ששוחררו במסגרת העסקה חוגגים ברמאללה | צילום: רויטרס
חרבות ברזל עסקת חטופים מחבלים האסירים הפלסטינים העומדים לקראת שחרור מגיעים לנקודת הריכוז בכלא עופר
האסירים הפלסטינים העומדים לקראת שחרור מגיעים לנקודת הריכוז בכלא 'עופר' | צילום: רויטרס
נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי עם סוהרי שב״ס
נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי עם סוהרי שב״ס | צילום: דוברות שב״ס
האסירים המשוחררים בדרכם לכלא עופר
האסירים המשוחררים בדרכם לכלא עופר | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הגיעה לבית הסוהר דמון על מנת לעמוד מקרוב על שחרור האסירות הביטחונית. במקביל, נמסר משב"ס: "הסוהרי והסוהרות ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס, ערוכים בכלל יחידות לתת מענה לכל אירוע הסתה או הפרת סדר" רב-גונדר פרי אמרה: "זו המשימה שלנו, למען החזרת החטופים הביתה, ואנחנו נעשה אותה על הצד הטוב ביותר. לפנינו ימים ארוכים ואנחנו נהיה בכל העת בדריכות על מנת לממש את משימתנו, בשיתוף פעולה עם כלל גורמי הביטחון: צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל ושאר הגורמים".