פיגוע בחדרה: 9 נפצעו מדקירה במספר זירות, בהם אחד במצב אנוש

פצוע אנוש, פצוע קשה, 7 פצועים במצב בינוני ופצוע במצב קל נדקרו במספר זירות בעיר ופונו לבית החולים הלל יפה. המחבל, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם - נוטרל. כוחות רבים הוזעקו, המפכ"ל בזירה: "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזאת"

זמן צפייה: 04:02

פיגוע בחדרה: תשעה בני אדם נפצעו היום (רביעי) מדקירות בכמה זירות בחדרה, בהם פצוע אחד במצב אנוש, פצוע נוסף במצב קשה ושלושה במצב בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בעיר. המחבל, אחמד ג'בארין, אזרח ישראלי בן 36 מאום אל-פחם, עבר בין הזירות כשהוא רכוב על קטנוע, דקר עוברי אורח - ונוטרל בירי. המשטרה פרסמה תיעוד של גרזן שנמצא על המחבל.

המפכ"ל דני לוי הגיע לזירת הפיגוע, ואמר בהצהרה לתקשורת: "כנראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזאת". הוא הוסיף: "נבוא חשבון עם כל מי שקשור לאירוע, עובדים עם השב"כ לשם כך. נתפסו על המחבל כלים מסוכנים". כאשר נשאל על ריבוי הפיגועים בעת האחרונה, התחמק: "משטרת ישראל עושה רבות, אנחנו לא מתבכיינים - אבל אם יוצא מחבל מהשטחים, זה לא כיסוי מודיעיני שלנו". יש לציין, כאמור, כי המחבל לא יצא מהשטחים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410091235' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='' poster='' kid='1_kuw3wca1' duration='11']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר בתחנת חדרה אחרי הפיגוע ואמר: "כמובן אני נושא תפילה לרפואת הפצועים מהאירוע כאן בחדרה, אני חושב ששוב הוכח - נשק מציל חיים. חלוקת הנשקים, חלוקת הרישיונות לאזרחים, וכיתות הכוננות וגם שוטר שהגיע מהר מאד למקום מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם".

"במקרה הזה לצערי המחבל לא מת", אמר השר והוסיף: "עצם זה שאזרחים עם כל-כך הרבה נשק נמצאים בזירה זה מציל חיים של אנשים.אמרתי את זה בעבר ואמרו לי שמדובר ב״מליציות של בן גביר״ אני חושב שהיום כולם מבינים כמה חלוקת הנשקים, כמה רישיונות הנשק כמה כיתות הכוננות מצילים חיי אדם".

גרזן שנמצא על המחבל שביצע את הפיגוע בחדרה
גרזן שנמצא על המחבל שביצע את הפיגוע בחדרה | צילום: דוברות המשטרה

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א, ויקי קלי, הוסיף: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".

פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע דקירה בחדרה
פיגוע דקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פיגוע הדקירה בחדרה
פיגוע הדקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

על רקע המתיחות הקיימת בכל שנה בתקופת החגים, וביתר שאת השנה בעקבות המלחמה הנמשכת, כוחות הביטחון נמצאים בכוננות שיא. אירוע הדקירה בחדרה נחשד תחילה כאירוע פלילי, אך בהמשך עדכנו במשטרה כאמור כי מדובר בפיגוע לאומני.

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע | צילום: דוברות זק"א

בתחילת השבוע נרצחה שוטרת מג"ב סמל-שני שירה חיה סוסליק בפיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, ו-10 נוספים נפצעו, בהם שניים במצב קשה וארבעה במצב בינוני. המחבל, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, אזרח ישראלי בן 29 בעל עבר פלילי, תושב עוקבי שבפזורה הבדואית בנגב, נוטרל וחוסל בזירה.

זירת הפיגוע ביפו
זירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס

ביום שלישי שעבר נרצחו שבעה בני אדם בפיגוע ירי ביפו, ועוד שמונה נפצעו, בהם שלושה במצב קשה וחמישה במצב בינוני. מסע ההרג החל כשהרכבת הקלה עצרה בתחנה שבה המתינו שני מחבלים, שוהים בלתי חוקיים מחברון. הם עלו לקרון, חמושים ב-M-16 וסכין - ופתחו באש לכל עבר. לאחר מכן ירדו המחבלים והמשיכו לירות בעוברי אורח בשדרות ירושלים - עד שנוטרלו על-ידי סיירי סל"ע של עיריית תל אביב ואזרחים שהיו במקום.