המשטרה העלתה כוננות בעקבות הפיגוע: מצוד אחר מחבל שלישי

שניים מהמחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעת הירדן נתפסו, וההערכה בצה"ל היא כי היה איתם חבר חוליה נוסף שמתחבא במטעים. אחד המחבלים הוא אזרח ישראלי מכפר בגליל המערבי. שבעה נפצעו בפיגוע, בהם חייל שנפצע קשה ומצבו השתפר בביה"ח, ונהג האוטובוס שנפצע באורח בינוני. השאר במצב קל

זמן צפייה: 17:03

מתחקור ראשוני של פיגוע הירי שהתרחש היום (ראשון) בבקעת הירדן עולה כי טנדר בו נסעו מחבלים פלסטינים נסע מאחורי אוטובוס שהסיע טירונים מחטיבת כפיר בדרכם לבא"ח כפיר בבקעות, ואז עקף אותו וביצע ירי. האוטובוס נעצר, ואז המחבלים שפכו דלק וניסו לשרוף את האוטובוס.

שני חשודים נתפסו סמוך לטנדר השרוף כשהם פצועים קשה וסובלים מכוויות, לאחר שככל הנראה בקבוק תבערה התקלח בתוך רכבם. בתוך הטנדר נתפסו שני נשקים. אחד המחבלים הוא אזרח ישראלי מכפר בגליל המערבי. ההערכה בצה"ל היא שהיה עמם חבר חולייה שלישי וכי הוא מתחבא באחד המטעים. המצוד אחריו נמשך.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209041755' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רכב המחבלים עוקב אחר האוטובוס' poster='' kid='1_mbfu2i8o' duration='']

טירוני חטיבת כפיר, שהיו על האוטובוס בדרכם לבא"ח כפיר בבקעות, התגייסו לפני שבועיים ולא היו חמושים. מתחקיר הפיגוע עולה כי המפקדים החמושים השיבו באש לעבר המחבלים, שכנראה ירו עשרות כדורים לעבר האוטובוס, שלא היה ממוגן ירי.

שישה חיילים נפצעו בפיגוע, בהם חייל אחד שפונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם, ומצבו השתפר בבית החולים. בנוסף פונה לרמב"ם נהג האוטובוס, בשנות ה-60 לחייו, שנפצע באורח קל-בינוני. מצבם של שאר החיילים שנפצעו הוגדר קל, והם פונו לבית החולים העמק בעפולה.

סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן
סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "שוחחתי לפני שעה קלה עם אחד השוטרים שלכדו היום את המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן. השוטרים גילו בפעולתם נחישות, יוזמה, תושייה וחתירה למגע, והם ראויים לכל שבח על כך. גם במקרה הזה הוכח, פעם נוספת, כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ניצבים בחזית המאבק בטרור הפלשתיני, ולא אחת הם חוצצים בין המחבלים לבין אזרחי ישראל - לעיתים תוך סיכון חייהם".

"אנו נחושים להיאבק במלוא העוצמה בטרור הפלשתיני", הוסיף בר-לב, "מי שיעז לנסות לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר כבד מאוד, ואנו נניח עליו את ידנו, חי או מת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן
סריקות בזירה - בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן

ראש הממשלה יאיר לפיד יצא באמצע ישיבת הממשלה כדי לקבל עדכון ביטחוני, ולאחר מכן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הירי בבקעת הירדן. מחזק את כוחות ההצלה והבטחון שפעלו במהירות ובנחישות לטיפול בפצועים ותפסו את המחבלים החשודים. אנחנו נמשיך ונשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי מדינת ישראל".

רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן

האוטובוס שאליו כוון פיגוע הירי בבקעת הירדן
האוטובוס שאליו כוון פיגוע הירי בבקעת הירדן

זהו הפיגוע השישי תוך שבוע בלבד. הפיגוע האחרון אירע בחברון ביום שישי כשלוחם גבעתי בן 19 נפצע באורח בינוני בבית ענון ליד קריית ארבע לאחר שנדקר על ידי מחבל. בעקבות הפיגוע, במשטרת ישראל הוחלט להעלות כוננות בכל רחבי הארץ. כוחות משטרה רבים יפרסו לפעילות ביטחון שוטף במקומות רגישים והומי קהל.

בצה"ל ובשב"כ מעריכים שאחרי הקיץ ורגע לפני החגים - תיתכן הידרדרות ביטחונית והתחלה של הסלמה חדשה. הסיבה: לקראת החגים לא תהיה ברירה אלא להעמיק את "כיסוח הדשא" ולהמשיך את גל מעצרי המחבלים שמתכננים את הפיגועים הבאים.