הפיגוע בירושלים: בן גביר קיבל עדכון מהמפכ"ל לפני השר הנוכחי

פרסום ראשון: יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון הפנים הגיע לזירת הפיגוע בבירה לפני שהגיע לשם בר-לב, וקיבל ראשון את התדרוך משבתאי ומהקצינים הבכירים. גורמים במשטרה מתחו ביקורת על האירוע

זמן צפייה: 01:18

פרסום ראשון: השר המיועד לביטחון הפנים, ח"כ איתמר בן גביר, הגיע הבוקר לזירת הפיגוע בירושלים לפני השר הנוכחי עמר בר-לב - וקיבל ראשון את העדכון והתדרוך ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

באותה שעה בר-לב עדיין לא קיבל עדכון רשמי על המתרחש, וכשהוא הבין שבן גביר נמצא בזירה הוא לא הגיע עד שבן גביר עזב. גורמים במשטרה מתחו ביקורת על האירוע, ואומרים שם כי צריך לכבד את השר הנוכחי ולעדכן אותו ראשון למען הסדר הטוב, גם אם בן גביר מיועד לתפקיד.

ח''כ איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים
ח''כ איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים

בן גביר נתן הצהרה לתקשורת בזירת הפיגוע, בה אמר: "אני אומר בצורה הכי פשוטה - צריך לנתק את השרשרת, צריך לגבות מחיר מהטרור. זה אומר לחזור לסיכולים הממוקדים, זה אומר להפסיק את ה"חאפלות" בבתי הסוהר שהמחבלים צוחקים עלינו. זה אומר שהבוקר בבתי הכלא הביטחוניים הכל צריך להיות סגור, אין יוצא ואין בא".

"זה אומר להפסיק את התשלומים של רשות שהיא תומכת טרור למי שרוצח יהודים", הוסיף בן גביר, "זה אומר לבדוק מאיפה המחבל או המחבלים האלה יצאו, להגיע לאותו כפר בין אם זה בתחומי מדינת ישראל ובין אם באיו"ש, להטיל עוצר, לעבור בית בית, לחפש נשקים, להחזיר את ההרתעה ואת המשילות".