דריסת בן ה-18 בב"ש: תושב רהט מואשם בעבירות טרור וניסיון רצח

כתב אישום הוגש נגד אמיר אלקירנאוי בן ה-39 בגין ניסיון לרצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שדרס לפני שבועיים וחצי תלמיד בית הספר הטכני בדרך אילן רמון בעיר

אמיר אלקירנאוי החשוד בדריסה בבאר שבע
אמיר אלקירנאוי החשוד בדריסה בבאר שבע | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד אמיר אלקירנאוי, תושב רהט בן 39 שדרס לפני כשבועיים וחצי נער בן 18 בדרך אילן רמון בבאר שבע. לאלקרינאוי יוחסו עבירות של מעשה טרור בגין ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ועבירת המסתייע ברכבו לפשע.

הנער שנפגע, תלמיד בית ספר הטכני, נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מחבלה בגפיים. הבוקר הוא אמר לחדשות 13: "אני מהתחלה ידעתי שזה על רקע לאומני. הייתי על המדרכה והוא דרס אותי, זה היה מכוון. ההחלטה להגיש כתב אישום בסעיף של טרור היא נכונה".

משפחתו של אלקירנאוי טענה כי בנה לא מחבל אלא מתמודד נפש. עוד סיפרו כי התנדב במד"א וכי אחיו שירתו בצבא ולחמו ב"צוק איתן". "אנחנו מאמינים במדינת ישראל, קרועים מבפנים", אמרו לחדשות 13 בריאיון ששודר במהדורה המרכזית.

זירת הדריסה בבאר שבע
זירת הדריסה בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

לפי כתב האישום, יומיים לפני הפיגוע הוביל אלקרינאוי משאית לבאר שבע והעמיד אותה באופן החוסם גישה לחניה. באותה שעה הגיע אדם למקום וצפר לאלקרינאוי על מנת שיזיז את רכבו, ומשראה שהוא לא מגיב ירד מרכבו ודפק על דלת המשאית, אז פתח אלקרינאוי את הדלת, אמר לו "מה אתה דופק על הדלת" וירק עליו. בתגובה אמר לו האדם "יא ערבי זבל, מגיע לך כדור בראש".

אלקרינאוי ירד מהמשאית ושאל אותו "למה ככה? תוציא את האקדח", בתגובה עזב האדם את המקום, ובשלב זה החל אלקרינאוי לצלם סרטון, תוך שהוא מתעמת עם האדם ומטיח בו כי איים עליו שיירה בו עם אקדח. לאחר מספר דקות, הגיעו שוטרים למקום, ומכיוון שאלקרנאוי התעקש להגיש תלונה, עוכבו השניים לחקירה.

זירת הדריסה בבאר שבע
זירת הדריסה בבאר שבע | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90

בסיום חקירתו במשטרה, אלקרנאוי, כעס על טיפולה של המשטרה באירוע, נכנס לחשבון הטיקטוק שלו, והעלה סרטון בו פנה לאזרחי המדינה הבדואים ואמר, בין היתר: "אתם צריכים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום, כל אחד צריך לשמור על עצמו, אנחנו כאן במדינה גזענית. אף אחד שלא יחכה למשטרה, לא מחכה שאם יקבל איומים כמו שאני קיבלתי ושחררו את הבן אדם. אנחנו אם תכבדו אותנו נכבד אתכם, לא תכבדו אותנו אתם תסבלו, אתם תסבלו, זה לא איום אבל אנחנו, על עצמנו, על הכבוד שלנו ועל החיים שלנו, ועל הכבוד אנחנו מוכנים לוותר על החיים שלנו".

ברקע הסרטון, כתב אלקרנאוי: "מזהיר כל בדואי שיהיה זהיר ולא להמתין למשטרה שתומכת באזרחים היהודים קח את מה שמגיע לך שיש כבוד החיים זולים". למחרת, האירוע, העלה אלקרנאוי לטיקטוק את הסרטון המתעד את האירוע, כאשר ברקע הסרטון כתב: "כל בדואי שיהיה זהיר וייקח את מה שמגיע לו בידו כי המשטרה הגיעה ולא עשתה לו כלום". בסרטון נוסף שהעלה באותו היום אמר, בין היתר: "אני לא מפחד יבוא הזמן שאני אקח את המגיע לי וכולם יראו את הסרטון אינשאללה יגיע לשב"כ ולממשלה. הכבוד שלנו בארץ הזו החיים יהיו זולים עבורו. אני מדבר על החיים שלי אבל אם החיים שלי ילכו לא אכפת לי אבל בצדק ולא בשקר". ברקע הסרטון כתב הנאשם: "האינטרס שלכם לא על הגב שלי כשמדובר בכבוד החיים זולים".

בעקבות המתואר ולפי כתב האישום, גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור - להוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. כשהבחין בנער מסיים לחצות את מעבר החצייה החליט לדרוס אותו ולגרום למותו. הוא האיץ את רכבו בחדות ועלה עמו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה בנער, ואז המשיך בנסיעה תוך שהוא מותיר את הפצוע שרוע על הכביש כשהוא ומדמם. לאחר כ-200 מטרים עצר אלקרנאוי את רכבו, ירד ממנו ונשכב על הכביש עד שהגיעו שוטרים וכוחות הצלה למקום.