נסראללה על הפיגוע במגידו: "ישראל הופתעה, נגיב על כל תקיפה"

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים ואמר כי הפיגוע "בלבל את ישראל. היא אמרה שאם חיזבאללה מעורב בעניין והוא שלח את הלוחם הזה – אז הוא לא מפחד מעימות". הוא עקץ את שר האוצר סמוטריץ': "כשיש טיפשים כמו שר שאומר שאין עם פלסטיני - אז בטח שישראל לא תגיע ל-80 שנה"

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (רביעי) נאום שבו הוא התייחס לפיגוע במגידו: "בלבל את ישראל אני לא רוצה לנתח את האירוע. השתיקה של חזבאללה בנושא היא חלק מניהול המערכה". לדבריו, "ישראל אמרה משהו נכון - שאם חיזבאללה מעורב בעניין והוא שלח את הלוחם הזה – אז הוא לא מפחד מעימות".

לדברי נסראללה, "ישראל היום שרויה במשבר, היא חלשה, היא נמצאת בסכסוך פנימי והיא מפחדת שלא תגיע ל-80. כשיש טיפשים כמו שר שאומר שאין עם פלסטיני - אז בטח שהיא לא תגיע. אני אומר בבירור : כל תוקפנות של ישראל בלבנון מכל סוג שהוא תיענה בתגובה מיידית של חזבאללה. אם הנהגת ישראל תעשה מעשה טיפשי מסוג זה – אז הסוף שלה יתקרב. מלחמה נגד לבנון תוביל למלחמה בכל האזור. כל מתקפה ציונית על לבנון תביא לתגובה תקיפה של ההתנגדות".

שלשום, כשבוע לאחר הפיגוע באזור מגידו והסרת האיפול על האירוע, מסר דובר צה"ל כי לאחר חקירה פוענחה הדרך שבה חצה המחבל את הגבול ונשללה האפשרות שמדובר שהוא הגיע במנהרה. צה"ל לא פרסם מצאים נוספים והתחקיר נמשך.

כוחות צה''ל בגבול הצפון
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

"בימים האחרונים מתקיים מאמץ לתחקור חציית המחבל אשר ביצע את הפיגוע בצומת מגידו", נכתב בהודעה. "פוענחה שיטת חציית הגדר, ונשללה לחלוטין האפשרות כי מדובר בחצייה תת קרקעית משטח לבנון לישראל. צה"ל ממשיך ללמוד ולתחקר את האירוע ולהפיק את הלקחים המבצעיים הנדרשים".

בשבוע שעבר הותרו לפרסום חלק מפרטי הפרשה, שהחלה עם פיגוע מטען החבלה בצומת מגידו, אשר כתוצאה ממנו נפצע קשה תושב הכפר סאלם בן 21. מיד אחרי הפיצוץ הבינו במערכת הביטחון כי המטען חריג - ואז התארגנו כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה לסריקות וסגירת צירים.

כוחות צה''ל בגבול הצפון
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

לוחמי ימ"מ ושב"כ עצרו רכב של מחבל בין שלומי לאדמית, באזור מושב יערה בכביש 899, בסמוך לגבול הצפון, ובעקבות תחושת סכנה ירו לעברו והרגו אותו. המחבל ככל הנראה חצה בלילה שבין שבת לראשון, ולאחר הפיגוע במגידו הוא עצר רכב שהסיע אותו צפונה.

על המחבל התגלתה חגורת נפץ, נשק ורימון יד, וזהותו לא פורסמה. הוא ישב בכיסא שליד הנהג, והנהג שהסיע אותו נעצר ונלקח לחקירת כוחות הביטחון, אך שוחרר לאחר שהתברר כי הוא לא ידע שהוא מסיע מחבל מלבנון, ואסף את המחבל לאחר שזה ביקש ממנו להסיעו צפונה.

הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שהמחבל תכנן פיגוע נוסף עם חגורת הנפץ שהייתה עליו, ובצה"ל ובשב"כ חשדו שהוא יברח ממגידו לג'נין. המטען שפוצץ בצומת מגידו הוא מטען צד שדומה לכלימגור, מוקש נגד אדם שצה"ל לא נתקל בו בזירה הפלסטינית, אך גם לא מטען שנראה בזירה הלבנונית בתקופה האחרונה.