"התנהלות על הפנים": ההקלטות וההודעות של בראל שמואלי לפני שנפל

אמו של לוחם מג"ב שנהרג בגבול רצועת עזה שלחה לרמטכ"ל ולמפקד מג"ב תחקיר שהיא ערכה לבדיקת האירוע, ואף צירפה הקלטות מבצעיות. "עדויות רבות ומטרידות על האירוע החמור והטרגי"

זמן צפייה: 00:59

ניצה שמואלי, אמו של לוחם מג"ב בראל שמואלי שנהרג בגבול רצועת עזה בחודש אוגוסט, שלחה הבוקר (ראשון) לרמטכ"ל אביב כוכבי ולמפקד מג"ב אמיר כהן תחקיר שהיא ערכה לבדיקת האירוע בו נהרג בנה, ובו נשמעות ההקלטות של הלוחם במהלך האירוע.

בהקלטות ניתן לשמוע את שמואלי מדווח על הפלסטינים שנראים מפרים סדר במהלך האירוע בגבול הרצועה, ומתאר את גילם, הלבוש שלהם והמרחק שלהם מגדר הגבול. לתחקיר מצורפות גם ההודעות שנמצאו במכשיר הטלפון של שמואלי, בהן הוא כתב בין היתר: "איזו התנהלות על הפנים. לא תיאמו מטווח, לא משכו תיק מטווח, שום דבר. אספר לך כשנתראה - איזה הבדלים"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפוליטיקה, התחביבים והמוזיקה: המופע של דודי אמסלם

"אנחנו לבד במערכה": הסבים והסבתות שנותקו מנכדיהם

פרשת חוגג: ההקלטה שמסבכת את אחד מעשירי הארץ

"עד רגע זה לא קיבלנו, למרות דרישתנו, תחקיר מלא ומקיף לאירוע", נמסר מהילה, אחותו של בראל, "במהלך זמן זה בו צה"ל לא השכיל לסיים את חקירת האירוע (או שמע לא רצה בכך), הגיעו לאמי, ניצה, עדויות רבות ומטרידות על האירוע החמור והטרגי".

"בזמן האבל הכבד, היא אספה את העדויות לתחקיר שלה, תחקיר של אמא", הוסיפה אחותו של בראל, "התחקיר הזה לא נועד להחליף את התחקיר הצבאי, אבל מעניק נקודות מבט קשות לאירוע".

ניצה שמואלי
ניצה שמואלי, אמו של בראל

בהמשך, אמרה ניצה בריאיון לחדשות 13 כי היא פרסמה את התחקיר העצמאי שלה אודות מות בנה כדי למנוע את המקרה הבא והוסיפה: "אני לא מאמינה בצה"ל ואני לא מאמינה במג"ב. אם הבן שלי נתן את כל כולו כמו כל הלוחמים ואין ברגע האמת מי שישמור ויגן? אף אחד לא מוצא לנכון לספר לנו את האמת, אני איבדתי את האמון".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל משתתף בצער משפחתו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל, ממשיך ללוותה ולחזקה. פניית המשפחה התקבלה הבוקר, והתייחסות לטענות העולות בה תינתן במועד הצגת סיכום התחקיר הצבאי למשפחה. מהתחקירים שבוצעו עד כה וכפי שפורסם, נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו באופן יסודי ומקיף. לצד זאת, מסקנות הביינים העלו כי נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוח באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן. בגין האירוע התקיים תהליך תחקור נוקב ומעמיק, אשר יסתיים בעת הקרובה וממצאיו ומסקנותיו יוצגו למשפחה".