דיווח: חמאס ומצרים מוכנות למשא ומתן על השבויים בעזה

מקורות המקורבים לחמאס ציינו בפני העיתון הלבנוני אל-אח'באר כי הארגון מוכן לבצע עסקת שבויים, במסגרתה ישוחררו אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, בתמורה לשחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש על ידי ישראל, ושחרור של אסירים ואסירות חולים ומבוגרים. כמו כן, במסגרת העסקה - ישראל תקבל "מידע" על הדר גולדין ואורון שאול

אברה מנגיסטו, מתוך התיעוד שפרסם חמאס

אחרי פרסום התיעוד של אברה מנגיסטו על ידי חמאס, המתווך המצרי "נכנס לתמונה" וחידש את המגעים בנוגע לעסקת חילופי שבויים פוטנציאלית בין ישראל והארגון מרצועת עזה. כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה.

לפי הדיווח בעיתון, המתווך המצרי הביע את נכונותו להשלים את מאמציו הקודמים על מנת להגיע לעסקת חילופי אסירים בין הצדדים. כמצוין בדיווח בעיתון, המתווך המצרי ציין כי הוא ממתין לעמדתה של ישראל ביחס לחידוש המו"מ העקיף עם חמאס. עוד צוין בדיווח כי בחמאס מתכננים לחדש את המגעים עם ממשלת ישראל החדשה בעניין עסקת חילופי השבויים, וכי הם ממתינים למינוי מתאם שבויים ונעדרים חדש.

אברה מנגיסטו, מתוך התיעוד שפרסם חמאס
אברה מנגיסטו, מתוך התיעוד שפרסם חמאס

בתוך כך, מקורות המקורבים לחמאס ציינו בפני העיתון כי הארגון מוכן לבצע עסקת שבויים, במסגרתה ישוחררו אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, בתמורה לשחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש על ידי ישראל, ושחרור של אסירים ואסירות חולים ומבוגרים. כמו כן, במסגרת העסקה - ישראל תקבל "מידע" על החיילים החטופים הדר גולדין ואורון שאול.

ביום שני, פרסם ארגון חמאס סרטון של אברה מנגיסטו, שנצפה מדבר על השנים שעברו עליו ברצועת עזה. מנגיסטו נראה בתיעוד במצב פיזי טוב, וגם במצב נפשי יחסית סביר. נזכיר כי בסוף חודש יוני חמאס מפרסמים אות חיים מהישאם א-סייד, האזרח הנוסף שמוחזק בעזה, גם כן מתוך רצון להניע עסקת שבויים.

הישאם א-סייד שנמצא בשבי חמאס
הישאם א-סייד שנמצא בשבי חמאס

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרסום התיעוד של אברה מנגיסטו, ואמר: "האחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס". לדברי נתניהו, "ישראל לא מפסיקה במאמציה להשיב את אברה מנגיסטו ושאר שבויינו ונעדרינו. אתמול קיבלנו אישור נוסף למה שידענו כל הזמן - שאברה חי. מדובר באדם צעיר שאינו בקו הבריאות".

יצוין כי אברה מנגיסטו נעדר החל מ-7 בספטמבר 2014, והוא נמצא בשבי 3,055 ימים. באותו הבוקר בו חצה מנגיסטו את גדר המערכת הוא ירד מביתו שבאשקלון עם תיק על גבו ולאחר הליכה בת עשרה ק"מ חצה את הגדר כאמור ונכנס לתוך רצועת עזה