נקמה על חטיפת הגופה: 3 לוחמים דרוזים זרקו מטען על בית פלסטיני

השלושה, לוחמי שריון, זרקו מטען מאולתר על בית של פלסטינים באזור בית לחם כנקמה על חטיפת גופתו של טירן פרו בשבוע שעבר. הם נעצרו ונלקחו לחקירת מצ"ח

זמן צפייה: 01:11

אירוע חמור בצה"ל: שלושה לוחמי שריון ממוצא דרוזי זרקו הלילה (שני) מטען מאולתר על בית פלסטיני באזור בית לחם, כנקמה על חטיפת גופת טירן פרו בשבוע שעבר. השלושה נעצרו ונלקחו לחקירת המשטרה הצבאית החוקרת.

מדובר צה"ל נמסר: "מספר חיילי צה״ל נעצרו הבוקר בחשד למעורבות באירוע השלכת מטען לעבר בית בכפר פלסטיני במרחב חטיבת 'עציון'. נפתחה חקירה בנושא".

זוהי לא התקיפה הראשונה שמכוונים בני העדה הדרוזית כלפי הפלסטינים, כמעשה נקמה על מותו של הצעיר וחטיפת גופתו. בשבוע שעבר שלושה פלסטינים תושבי העיר חברון פונו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, לאחר שלטענם, הותקפו בעת ששהו במתחם ביישוב הדרוזי ירכא.

לדבריהם, הגברים שתקפו אותם אף ביצעו ירי באוויר והכניסו אותם בכוח לתוך רכב. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע ובודקים האם אכן יש קשר בין האיומים של הצעירים מהעדה הדרוזית שקראו לפעולות נקמה לבין ניסיון החטיפה. השלושה אותרו בסמוך למקום בו נחטפו, כשהם חבולים.

הלוויתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל
הלוויתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל | צילום: רויטרס

גופתו של הצעיר הישראלי טירן פרו, בן ה-18 מדלית אל-כרמל נחטפה ביום שלישי בשבוע שעבר מבית החולים בג'נין והוחזקה על ידי חוטפים בעיר לאחר שפרו וחברו היו מעורבים בתאונת דרכים. היא הוחזרה יומיים לאחר מכן, ביום חמישי, לשטחי ישראל ולאחר מכן הובאה לבית העם בדלית אל-כרמל לשם קיום הלוויתו. מכשהוחזרה הגופה למשפחת פרו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן הודיע על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג'למה) וסאלם.

גורם ביטחוני בכיר אמר באותו יום: "לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה. העברנו דרישה חד משמעית - או שיחזירו את הגופה, או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים הרשות הפלסטינית הייתה במבוכה ורצתה לסיים את האירוע הזה. הטלו סנקציות כלכליות וג'נין החלה לשלם מחיר. הבהירו להם שבסוף תהיה פעולה שהחמושים או ימותו או ייעצרו. החמושים איבדו תמיכה וקרדיט במחנה הפליטים בג'נין".

גופתו של טירן פרו מועברת לשטחי ישראל
גופתו של טירן פרו מועברת לשטחי ישראל | צילום: דובר צה''ל

"החמושים החוטפים היו ערבוב של ארגוני טרור: חמאס, גא"פ וחללי אל-אקצא", אמר הגורם. "הייתה כאן פעילות מול אנשי תנזים בכירים במחנה הפליטים ג'נין, שישבו עם החמושים שהחזיקו את הגופה והם שיכנעו אותם לשחרר את הגופה במשך כשש שעות. החמושים הודיעו איפה הגופה והיא הועברה לבניין המודיעין הכללי בג'נין ואז הועברה באמבולנס ובליווי שוטרים פלסטינים לידינו".

רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל-כרמל, אמר לאחר החזרת גופתו של טירן: "הייתה מעורבות של ממשלת קטאר, ירדן ומצרים, הייתה מעורבות של חברי הכנסת אחמד טיבי, איימן עודה ומנסור עבאס, הייתה מעורבות של ועדת הסולחה הערבית-ישראלית, הפעלנו כמעט כל גורם אפשרי".

טירן פרו
טירן פרו ז''ל

ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר לאחר החזרת גופתו של טירן פרו: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".