הלוחם שנהרג בפיגוע התראיין אחרי שתרם מח עצם: "לא פחדתי"

בריאיון לגלי צה"ל לפני 10 חודשים סיפר סמל מקסים מולצ'נוב, שנדרס אתמול למוות ע"י מחבל במחסום מכבים, על העלייה לישראל בעקבות אחיו, על קרוביו שנשארו באוקראינה - ועל הרגע בו החליט לתרום מח עצם ולהציל את חייו של ילד בן 12: "התקשרה אליי אחות והסבירה לי מה צריך לעשות, אמרתי שיש לי מפקדים ואני לא מישהו גדול, אבל אישרו לי והחלטתי לתרום"

זמן צפייה: 03:40

סמל מקסים מולצ'נוב, שנרצח אתמול (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים, התראיין לפני עשרה חודשים לגלי צה"ל, לאחר שתרם מח עצם ובכך הציל חיים של ילד בן 12. "באוגוסט אחות התקשרה אלי והתחילה להסביר לי מה זה מח עצם ומה צריך כדי לתרום. אמרתי שיש לי מפקדים ואני לא מישהו גדול", סיפר הלוחם בריאיון, "חזרתי לבסיס והקצין בא אלי ושאל אותי אם אני רוצה לתרום אז אמרתי שכן. לא פחדתי".

לפני כן, סיפר מולצ'נוב על העלייה לארץ מאוקראינה: "עליתי מאוקראינה לפני שש שנים. רציתי ללמוד פה בבית ספר ואז להתגייס לצבא ואחר כך להמשיך ללמוד באוניברסיטה. זה לקח זמן, אח שלי הגדול עלה ראשון ב-2010 והוא עכשיו סיים צבא וכרגע לומד". כשנשאל האם נוכחותו של אחיו בארץ סייעה לו בהסתגלות, ענה: "כן, הוא הסביר לי איך החיים פה ואיך האנשים".

מולצ'נוב אף שיתף במצב המורכב של משפחתו, שנותרה ברובה באוקראינה: "המשפחה שלי, אמא, אבא, סבתות והחברה שלי שם. שאני יכול אני מדבר איתם. הם סיפרו שקצת קשה להם ויש הפצצות וחיילים. זה קשה".

בנוגע ללבטים בתחילת שירותו הצבאי סיפר: "רציתי להגיע לעוקץ, אבל אמרו לי לא כי אני חייל בודד עם שפה לא כמו של ישראלי, אז ביקשתי תותחנים. היום אני ביחידת האש".

זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים
זירת פיגוע הדריסה במחסום מכבים | צילום: רויטרס

אתמול, מחבל פלסטיני, דאוד עבד א-ראזק פאיז תושב דיר עמאר, פגע במולצ'נוב עם משאית ליד מחסום מכבים הסמוך למודיעין-מכבים-רעות והביא למותו. חמישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע, בהם לוחם כבן 20 שנפצע קשה, שפונה עם חבלה רב-מערכתית לבית החולים שיבא תל השומר. ארבעת הפצועים האחרים נפצעו קל - לוחם כבן 20 פונה עם חבלות בגפיים, נער פלסטיני כבן 15 נפצע בגפיים גם כן, ושני צעירים כבני 25 נפגעו מהמשאית שבה נסע המחבל כאשר הוא ניסה להימלט. המחבל נוטרל במחסום חשמונאים (ניל"י) הסמוך על-ידי לוחמי המעברים של משרד הביטחון.

בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש שירות הביטחון הכללי והקצונה הבכירה בצה"ל. בסיום ההערכה אמר: "מדינת ישראל נמצאת תחת התקפת טרור כנגד אזרחים, בעיקר על הצירים, וכנגד חיילי צה"ל אשר שומרים עליהם בצירים וביישובים. לצערי הרב, המחירים כבדים מאוד, גם היום וגם בשבועות האחרונים. נגיע לכל מחבל ונבוא איתו חשבון - כל מי שיוצא לפגוע בישראל, כל מי ששולח אותו יסיים את חייו בבית הקברות או בכלא בלוח זמנים קצר כפי שעשינו עד היום. נדע להגן על האזרחים שלנו ולנצח גם במערכה הזאת".