משפחות הלוחמים מתמודדות עם האובדן: "אין אחד שלא אהב אותה"

שלושת הלוחמים שנהרגו בגבול מצרים יובאו היום למנוחות, וקרוביהם מספרים על התחושות הקשות ועל הרגעים ועל הזכרונות האחרונים. אביו של אורי יצחק-אילוז אמר: "אני סומך על מפקדי צה"ל שיתנו את התשובות"

זמן צפייה: 00:58

ליה בן נון, אורי יצחק-אילוז ואוהד דהן, שלושת החיילים שנהרגו אמש בגבול מצרים, יובאו בהמשך היום (ראשון) למנוחות בשלוש הלוויות שיתקיימו במקביל באופקים, ראשון לציון וצפת. משפחותיהם של הנרצחים מתקשים לעכל את הבשורה המרה, ומספרים על יקיריהם.

שי, אביו של אורי יצחק, סיפר: "התחושות הן קשות מאוד. אשתי, הילדים וכולם עוטפים אותנו באהבה. אורי יצחק עלם חמודות שתמיד היה בשביל כולם. הוא עשה הכל, היה בשביל כולם. השיחה האחרונה שלנו הייתה ביום שישי בחמש בערב. שלחתי לו הודעה, אמרתי לו שלא דיברנו הרבה השבוע. הוא התקשר, דיברנו על השבוע שעבר שהיה קשוח, הרבה עבודה כרגיל. שאל מה איתי, מה עם כולם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306041133' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_e0r5ieix' duration='171']

"הוא דיבר עם כל אחד כל יום. אמרתי לו שאני שמח שאתמול סיפר לאמא שהחליט שיצא לקורס קצינים, אמרתי לו שאני גאה, אמר לי שהוא יוצא לשנות פה דברים. שאלתי אותו אם שבת הבאה הוא בא, והוא אמר לי שהחיילים שלו יוצאים, ושהוא צריך להישאר".

עוד סיפר אביו: "אורי יצחק הוא מודל השראה לכולם, מעולם לא עשה רע לאף אחד, היה אהוב על כולם, נצר למשפחה גדולה. משפחת קהילה, משפחת עשייה, משפחת נתינה. אני סומך על צה"ל, גדלתי במערכת הזאת וניזונתי ממנה שנים רבות. אני לא מתעסק כרגע עם השאלות. סמוך ובטוח שגם מפקדיי שהם בכירים בצה"ל וגם חיילי שהפכו למפקד והיו פה אתמול ונשארו כאן גם עכשיו ידעו לתת את התשובות המדויקות, אבל לא מתכוון לענות על שום שאלה".

ליה בן נון והוריה
ליה בן נון והוריה
ליה בן נון
ליה בן נון

אופיר, אחותה הגדולה של ליה בן נון, סיפרה על אחותה ועל הפעם האחרונה שראתה אותה: "האחות הכי וואו בעולם, היא לב, אין אחד שלא אהב אותה. שטותניקית וכיפית, מהממת מבחוץ ופי מאה מבפנים. היא הייתה אור וקרן שמש. לא היינו צריכות לדבר, היא הייתה מבינה אותי. הייתה לה שמחת חיים מטורפת, היא נהנתה מהחיים עד הרגע האחרון".

"יום לפני שזה קרה דיברתי איתה. בפעם האחרונה שראיתי אותה יצאתי איתה לסרט, היא הייתה ברגילה והיה לה שבוע אחרון טוב. היא התגאתה בזה שהיא לוחמת וצברה חוויות. אהבה את החיילים ואת הסגל".

חיילים בגבול מצרים
חייל בגבול מצרים | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נזכיר כי סמל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון ליה תובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעיר בשעה 16:30. סמ"ר אורי יצחק-אילוז, בן 20 מצפת, שנהרג יחד איתה בעמדה יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת. סמ"ר אוהד דהן, בן 20 מאופקים, שנהרג בהיתקלות עם המחבל יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין הצבארי באופקים.

כמו כן, בצה"ל ממשיכים לתחקר את המחדלים החמורים: איך חדר המחבל לשטח ישראל, כיצד עברו שעות ממותם של הלוחמים ועד שגילו על כך; איך קרה שהמחבל הסתובב חופשי במשך שעות ולא נתפס - ומדוע לא חוסל מהאוויר לנוכח תוואי השטח המורכב?

האירוע החל ב-02:30, אז סיכל צה"ל הברחת סמים משמעותית - שלושה קילומטרים בלבד מהעמדה שבה נהרגו הלוחם והלוחמת. המשמרת של השניים בעמדה החלה ב-21:00 והייתה אמורה להימשך 12 שעות. הקשר האחרון איתם נוצר בשעה 4:15 לפנות בוקר, שעות עברו מחדירת המחבל והפיגוע ועד השעה 09:00 כאשר מפקדת המחלקה מצאה אותם ללא רוח חיים בעמדה.