נציבת שב"ס על מחדל בריחת האסירים: "אחריות ישירה של מפקד בית הכלא"

קטי פרי העידה כחלק מוועדת החקירה שבוחנת את אירוע ההימלטות מכלא גלבוע, וטענה כי האחריות מוטלת על מפקד מתקן הכליאה בכך שאיפשר לאסירים בסיכון גבוה לבריחה להיות באותו התא. "זו נורה אדומה"

זמן צפייה: 00:28

נציבת שב"ס קטי פרי העידה הבוקר (רביעי) בוועדת החקירה לבחינת בריחת האסירים מכלא גלבוע, והאשימה את מפקד הכלא במחדל. כשהיא נשאלה על העובדה שהושמו אסירים בסיכון גבוה לבריחה (סג"ב) באותו התא, ענתה: "זה דבר פשוט וברור, הייתי מפקדת כלא. זו נורה אדומה בבית סוהר, זו אחריות ישירה של מפקד בית סוהר, יש אחראי. הוא אחראי לדון בכל סג"ב שתחת פיקודו כל חצי שנה".

לדבריה, נמתחה עליה ועל הארגון ביקורת לא עניינית "נתונה לביקורת חריפה ובוטה על אירועים שהתרחשו כשכלל לא הייתה בתפקיד", אמרה. עוד טענה הנציבה כי הביקורת פוגעת בארגון ובאנשיו: "נכנסתי לתפקיד אחרי שנתיים של ממלא מקום וחוסר יציבות ארגונית". בנוסף סיפרה כי היא מקימה יחידה שתתמודד עם המנהרות שנחפרות בבתי הכלא.

"במשך השנים האלו היעדר נציב קבוע משפיע משמעותית על הארגון בוודאי בתקופה שאחת למספר חודשים מוארכת הכהונה של ממלא המקום", המשיכה פרי. "לא צריכה להרחיב על מה שקורה במדינה עם ארבע מערכות בחירות ופן נוסף זה שאין תקציב שנתיים. בגלל הארכות התקציב המשכי לא היה ניתן לקדם פעילות משמעותית".

לפני כשבוע החל אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר בעבודות המיגון בכלא גלבוע, ארבעה חודשים לאחר בריחת ששת האסירים מהכלא באזור עמק יזרעאל. לאחר תכנון והיערכות החלו העובדים בהזרמת חומר בינוי ייחודי למילוי ועיבוי החללים בתת הקרקע שבמתחם כלא גלבוע. חומר המילוי הוכן מראש על ידי מהנדסי משרד הביטחון ומומחי בינוי.