במחאה על המהפכה: עשרות טייסי מילואים לא יתייצבו לאימונים

37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת הקרב 69, המכונה גם "טייסת הפטישים", הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם מבעוד מועד בטייסת. הטייסים הבהירו שאין בכוונותיהם לסרב להגיע לפעילות מבצעית אלא רק לאימונים שנקבעו להם לזמן הקרוב

זמן צפייה: 05:16

במחאה על המהפכה המשפטית: 37 מתוך 40 טייסי מילואים בטייסת הקרב 69, המכונה גם "טייסת הפטישים", הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם מבעוד מועד בטייסת. כך אישרו היום (ראשון) בצה"ל. הטייסת, שמפעילה את מטוסי F-15I ("רעם") מבסיס חצרים, נחשבת לחשובות ביותר בחיל האוויר, שכן, תפקידה להתכונן לתקיפה אסטרטגית.

יודגש כי הטייסים הבהירו שאין בכוונותיהם לסרב להגיע לפעילות מבצעית אלא רק לאימונים שנקבעו להם לזמן הקרוב. הטייסים הודיעו על ההחלטה שלהם למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ולמפקד הטייסת סא"ל גיא. בצה"ל סבורים כי היעדרותם מהאימונים לא תפגע בפעילות המבצעית של הטייסת, שם הוסיפו לטעון כי לא כל הטייסים זומנו לאותם ימי אימון.

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-2105212150' autoplay='0' credit='מתוך כתבתו של אור הלר, 22 במאי 2021 ' desc='פטיש אוויר: יממה בטייסת שהפציצה את ה"מטרו" של חמאס' poster='' kid='1_tp8mbh3m' duration='']

הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו פנה למשרתי המילואים בטייסת 69: "אני מבין את כאבכם הגדול, אבל בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק. צה"ל הוא הגוף היחידי שייעודו להבטיח את קיום מדינת ישראל. בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק. כאזרח וכחבר כנסת, המתנגד למהלכי ההפיכה המשפטית, אני קורא לכם להימנע מאי הגעה למילואים".