הדדליין של מפקד חיל האוויר לטייסים: מי שלא יחזור - מסתכן בהדחה

פרסום ראשון: אחרי חודשים של מחאה, טייסים שהפסיקו לשרת ופגיעה בכשירות, האלוף תומר בר מציב תאריך לטייסים - שאחריו מי שלא יחזור מסתכן בהמשך השירות המבצעי שלו. היעד: 17 באוקטובר, לפני תרגיל גדול עם חיל האוויר האמריקני

זמן צפייה: 02:02

פרסום ראשון: מפקד חיל האויר האלוף תומר בר הציב תאריך סופי לבחינת כשירות הטייסים ומי מהם ממשיך במילואים - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. בתאריך המיועד - 17 באוקטובר - יכנס האלוף בר דיון של כל מפקדי הטייסות בו יידרשו לספק תמונת מצב של כשירות הטייסים ושל מצב כוח האדם וטייס שלא יחזור לטוס לאחר מכן - יסתכן בהדחה.

התאריך הנבחר, בעוד כשבועיים, נקבע בשל תרגיל גדול שצפוי להתרחש בסוף אוקטובר בישראל בהשתתפות חילות אוויר זרים, בראשם חיל האוויר האמריקני. גם מפקדי חילות אוויר זרים יגיעו וייפגשו עם האלוף בר בישראל.

סיבה נוספת לתאריך שנבחר היא שמרבית הטייסים שהפסיקו את התנדבותם כמחאה נגד המהפכה המשפטית עשו זאת ביולי האחרון, ומאז עבר זמן מה וכשירותם של הטייסים נפגעה באופן משמעותי. כעת מבקשים בצה"ל להבין מה מצב הכשירות ומי מהטייסים מתכוון להמשיך ולהתנדב.

בצה"ל אישרו את הפרטים. מדובר צה"ל נמסר: "מפקד חיל האוויר הנחה על ביצוע שיחות לאנשי המילואים שמטרתם מיפוי תמונת הכשירות של החיל והחזרת משרתי המילואים".

Whatsapp Image 2023 08 13 At 2
מפקד חיל האוויר תומר בר | צילום: דובר צה"ל

בוועדת המשנה החשאית של ועדת חוץ וביטחון בכנסת התקיים באמצע אוגוסט דיון בו הזהיר בכיר באגף המודיעין של צה"ל כי "האויבים מזהים שהפעם האירוע הוא אחר, ואמיתי". הנתונים המלאים לא הוצגו לכלל הוועדות, אלא רק לשלושת יושבי הראש של הוועדות.

הפגנה, הפגנת, המהפכה המשפטית, מחאת המילואימניקים אמש בצומת גומא
מחאת המילואימניקים בצומת גומא (ארכיון) | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הבכיר באמ"ן אמר בוועדה כי "חמש מערכות בחירות ופלונטר פוליטי של כמה שנים לא עשו את האפקט של מה שקורה כאן ועכשיו מול האויבים שלנו. הם מזהים שהפעם מה שקורה בישראל הוא האירוע אחר, אמיתי". ראש אגף מבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק הוסיף: "זו התמונה חברים. זה המצב".