גלנט בשיחה עם טייסים: "אחרי שנתקוף באיראן, יידעו מה עשיתם"

שר הביטחון קיבל סקירה בבסיס חיל האוויר בחצרים, ושוחח עם טייסים וצוותים. "בכל מקום שניסו לפגוע בנו שילמו מחיר כבד", אמר גלנט, והוסיף: "כל מי שינסה לפגוע בנו ייפגע - והדבר הזה נכון גם לגבי איראן"

זמן צפייה: 01:21

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר בחצרים, קיבל סקירה ביטחונית ממפקד הבסיס תת-אלוף עמיחי לוין וממפקדי הטייסות, על הפעילות המבצעית בכל זירות הלחימה ועל הגברת המוכנות לאפשרות של פעילות התקפית בזירות נוספות. בשיחה עם הטייסים והצוותים אמר גלנט: "אחרי שנתקוף באיראן כולם יבינו מה עשיתם בתהליך ההכנה והאימון. כל מי שחלם לפני שנה לנצח אותנו ולהכות אותנו - שילם מחיר כבד וכבר לא נמצא בחלום הזה".

עוד אמר גלנט: "יש לכם את הזכות להשתתף במלחמת שבע החזיתות ובכל החזיתות האלה צה"ל נמצא וחיל האוויר נמצא – עזה, לבנון, יהודה ושומרון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן. בכל מקום שניסו לפגוע בנו שילמו מחיר כבד, ומי שהיו לו חלומות בעזה לנצח אותנו ולהכות אותנו לפני שנה, היום כבר נמצא בחלום הזה, אחרי שאין את סינוואר ועוד שורה ארוכה בצמרת, וכל מה שנעשה שם על ידי צה"ל".

יואב גלנט בבסיס חיל האוויר בחצרים
יואב גלנט בבסיס חיל האוויר בחצרים | צילום: אריאל חרמוני, תקשורת שר הביטחון

לדבריו של שר הביטחון, "לחיל האוויר יש מרכיב מפתח בתוך העניין הזה, וכל מי שינסה לפגוע בנו ייפגע - והדבר הזה נכון גם לגבי איראן. אחרי שנתקוף באיראן, גם במדינת ישראל וגם במקומות אחרים יבינו מה כולל תהליך ההכנה שלכם וההיערכות והמוכנות שלכם ולנו יש אמון מאוד גבוה ביכולות שלכם, באופן אישי בכל אחד וכקבוצה וכטייסת וכמובן, אמון מלא בצה"ל".

אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים
אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים | צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה״ב בירושלים

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי ההכנות לתקיפה מול הרפובליקה האיסלאמית נמשכות, כשהדרג המדיני עדיין לא קבע באופן סופי האם להרחיב את בנק המטרות בעקבות פגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה במעון ראש הממשלה בקיסריה ביום שבת. בשעות הערב כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מצומצם בנושא עם מספר שרים, בהם שר הביטחון.

במקביל, ישראל נמצאת בתיאום עם ארצות הברית על סוג המטרות בהן יש עניין לפגוע. תכנון ההתקפה מתבצע כשכל העת בישראל מודעים לכך שהדבר עלול להוביל בהמשך לתקיפה של איראן נגד ישראל.

עוד פורסם אמש כי במהלך פגישתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן עם נתניהו בירושלים, מזכיר המדינה ביקש למתן עוד יותר את התגובה הישראלית נגד איראן והפציר לתרגם את ההישגים הצבאיים של צה"ל בלבנון להישגים מדיניים, אך גורם מדיני הבהיר בתגובה: "ניהול המערכה - רק בידי ממשלת ישראל".