אליהו ונטלי ירדו לסייע לנפגעים - ונרצחו בפיגוע בירושלים

הותרו לפרסום שמותיהם של שניים מהנרצחים בפיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת בשכונת נווה יעקב שבצפון הבירה. בני הזוג אליהו ונטלי התגוררו בסמוך, שמעו את הירי וירדו לסייע לפצועים - ואז פגשו במחבל ונורו למוות מטווח קצר. נטלי עבדה 20 שנה כמחלקת אוכל בבית חולים הדסה הר הצופים, דודתה: "הייתה תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות"

זמן צפייה: 01:51

הותרו לפרסום שמותיהם של שניים מההרוגים בפיגוע בירושלים: אליהו מזרחי בן ה-48 ונטלי מזרחי בת ה-45 נרצחו אמש (שישי) בפיגוע הירי הקטלני מחוץ לבית הכנסת "עטרת אברהם" בשכונת נווה יעקב שבצפון הבירה, כך הותר הבוקר (שבת) לפרסום.

נטלי ואליהו נישאו לפני שנתיים, והם התגוררו בסמוך לבית הכנסת בנווה יעקב. אמש, במהלך ארוחת לילה השבת, שמעו בני הזוג את היריות מבעד לחלונם וירדו לסייע לנפגעים. נטלי ביקשה תחילה מבעלה שלא יירד, אך לאחר שבעלה ירד בכל זאת היא הצטרפה אליו - ואז שניהם נורו על ידי המחבל מטווח קצר.

''אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים'', אליהו ונטלי מזרחי שנרצחו בפיגוע בירושלים
''אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים'', אליהו ונטלי מזרחי שנרצחו בפיגוע בירושלים | צילום: באדיבות המשפחה

נטלי עבדה במשך 20 שנה כמחלקת אוכל בבית החולים הדסה הר הצופים. בבית החולים הדסה סיפרו כי מדי יום הגיעה לעבודה ופגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם. אלה סאקוביץ', דודתה של נטלי, היא עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים. אמש נאלצה להגיע יחד עם אמה של נטלי כדי לזהות את האחיינית והבת, אשר מותה נקבע בבית החולים מייד עם הגעתה.

"נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90, ומאז ועד היום הייתה מטפלת בשני ההורים באהבה, מסביב לשעון", אמרה דודתה, "היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה".

אליהו ונטלי מזרחי שנרצחו בפיגוע בירושלים
אליהו ונטלי מזרחי שנרצחו בפיגוע בירושלים | צילום: באדיבות המשפחה

עוד סיפרה דודתה של נטלי, אלה: "כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות. ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת ונסעה לביתו של חמה, אביו של אלי. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד. כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות - באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם. ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו".

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' יורם וייס, הביע צערו ואמר: "עובדי הדסה כולם מרכינים ראשם בשעה קשה זו, מבכים את לכתם של נטלי היקרה ובעלה אליהו. נטלי הייתה חלק ממשפחה גדולה, משפחת הדסה, עובדת ותיקה ומוכרת בבית החולים. כל מי שעבד לצידה מספר על אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים אותם פגשה מדי יום ולכן לא הופתעו חבריה לעבודה כששמעו שמיהרה להגיש עזרה לפצועים אמש".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע, חמישה מהם מתו במקום - בהם ארבעה גברים, שניים מהם בשנות ה-50 וה-60 לחייהם ושניים נוספים בשנות ה-20 לחייהם, וכן נהרגה אישה כבת 60. חמישה פצועים נוספים פונו על ידי מד"א לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק, בהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש שמותם נקבע בבית החולים. הפצועים הנוספים הם נער בן 15 שנמצא במצב בינוני עד קשה, צעיר בן 24 במצב קשה ואישה כבת 60 במצב בינוני.

המחבל הוא עלקם חיירי, בן 21 ממזרח ירושלים ללא רקע ביטחוני. הוא יצא מרכב טויוטה בצבע לבן בשעה 20:13, פתח בירי מטווח קצר לעבר יוצאי בית הכנסת והמשיך ללכת ברחוב ולירות בעוברי אורח. כוחות משטרה הוזעקו למקום, כאשר שוטר סיור ומתנדב משטרה הבחינו ברכב שבו המחבל כמה מאות מטרים מהזירה, כשהוא נוסע בפראות. שוטר נוסף הצטרף אליהם, והם ביצעו אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש, המחבל נוטרל ובהמשך נקבע מותו.

המחבל, עלקם חיירי, בן 21 ממזרח ירושלים
המחבל, עלקם חיירי, בן 21 ממזרח ירושלים

 לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחה הרמטכ"ל הרצי הלוי על תגבור כוחות באוגדת יהודה ושומרון בעומק ובתפר, ועל היערכות לתרחישי הסלמה במרחב. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם נתניהו על מתקפת הטרור והציע לסייע לממשלה ולישראלים בימים הקרובים.

אמש הגיע נתניהו לזירת הפיגוע ולאחר מכן נתן הצהרה לתקשורת במטה הארצי של המשטרה: "אנחנו אחרי פיגוע קשה מהקשים שידענו. כינסתי הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, קיבלנו כמה החלטות. בצאת השבת יכונס הקבינט. קורא לאנשים לא לקחת חוק לידיים".