פיגוע דריסה בירושלים: ילד בן 6 וצעיר נרצחו, 5 נוספים נפצעו

מחבל שנהג ברכב פרטי האיץ לעבר תחנת אוטובוס בצומת הכניסה לשכונת רמות ופגע בהולכי הרגל. ילד בן 6 וצעיר בן 20 נרצחו, 5 נוספים נפצעו - ביניהם ילד בן 8 במצב אנוש. שוטר שהיה במקום ניטרל את המחבל בירי, השר בן גביר הגיע לזירה

זמן צפייה: 04:08

שני נרצחים בפיגוע דריסה בבירה: צעיר בן 20 וילד בן 6 נרצחו היום (שישי) בפיגוע דריסה שאירע בשעות הצהריים בצומת היציאה משכונת רמות בירושלים. חמישה אנשים נוספים נפצעו בפיגוע, בהם ילד בן 8 במצב אנוש, שני צעירים כבני 25 במצב קשה, גבר כבן 40 במצב בינוני וילד בן 10 במצב קל.

המחבל, תושב עיסאוויה בן 31, שנסע ברכב מסוג מאזדה, הגיע בסביבות השעה 13:27 בנסיעה מהירה לעבר תחנת אוטובוס הסמוכה לקבר שמואל הנביא, ופגע באנשים שחיכו שם. המחבל נורה ונהרג במקום על ידי שוטר של ימ"ר ירושלים, שלא היה בתפקיד וחלף במקום עם רכבו הפרטי. השוטר הבחין במתרחש, ויחד עם שוטר סיור נוסף שהגיע למקום הם חתרו למגע ונטרלו את המחבל בתוך רכבו.

מבית החולים שערי צדק עדכנו כי ישנו "מאבק על חייו של בן ה-8" וכי  שני הפצועים שהגיעו במצב בינוני, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, הועברו לבדיקות הדמיה והמשך טיפול. בן ה-8 הגיע במצב אנוש תוך מאמצי החייאה, הוא מורדם ומונשם והרופאים נלחמים על חייו. המרכז הרפואי הדסה מסר כי לבית החולים בהר הצופים הגיעו גבר כבן 40 במצב בינוני וילד בן 10 במצב יציב.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע ברמות בירושלים היום
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ואמר כי "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד, אנחנו מתפללים על האחרים. נרצח עוד בחור בן 20 - אין אירועים יותר קשים. אני מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי - לאטום את הבית כמה שיותר מהר".

"הנחתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד-אחד ולבדוק כל רכב. רציתי לעשות סגר מלא אך יש שאלה משפטית ואנחנו נדון בה. הולכים להשתלט על הבית. הצעדים שאני אומר כאן לא מספיקים, דיברתי לא פעם ולא פעמיים - ואני רוצה ליישם עונש מוות למחבלים, רוצים לעבור בית-בית בלי צווים של בית משפט".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302101411' autoplay='0' credit='' desc='המפכ"ל מגיע לזירת האירוע ' poster='' kid='1_2ea9diib' duration='']

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בהערכת המצב שקיים בזירה: "מדובר בפיגוע דריסה קשה שהוביל לפגיעה בחיי אדם. שוטרים ממחוז ירושלים שחתרו למגע - נטרלו את המחבל בתוך זמן קצר מאוד. שוטרי משטרת ישראל נמצאים בחזית העשייה הביטחונית בימים אלו ובכלל, ואנחנו נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, בירושלים ובכל מקום אחר".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים", וכי הוא הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מיד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל. השר בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כואב כואב כואב. האחריות כבדה ומדירה שינה מעיניי. מתחייב לעשות הכל, אבל הכל, כדי להביא בעזרת השם ביטחון לאזרחי ישראל. ‏יש לנו עסק עם מפלצות שמזכירות לנו שוב ושוב מי האויב האמיתי שכולנו חייבים להיות אחים ומאוחדים במלחמת החורמה נגדו. במאבק חסר פשרות בטרור, בצעדים קשים נגד תומכיו, ובתנופת בניה ופיתוח אדירה בכל מרחבי ארצנו שתבהיר לאויב שהוא לעולם לא ישיג את מטרתו לגרש אותנו מארצנו".

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
רכב המחבל בזירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחבל הוא חוסין קראקע, בן 31, נשוי ואב לשלושה ילדים, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים. לקראקע תעודת זהות כחולה ולכן לא התקשה להגיע לשכונה. שירותי הביטחון מנסים להבין האם יש לו השתייכות לארגון טרור מסוים, אך ממה שניתן להבין כרגע מניחים כי המפגע פעל לבדו.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

Whatsapp Image 2023 02 10 At 1
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

חובש רפואת חירום במד"א שרגא רוזנטל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע. ראינו סמוך לתחנת האוטובוס רכב לאחר שפגע בהולכי רגל שהמתינו בתחנה. ראינו 6 נפגעים ששכבו בסמוך אחד לשני. מתוכם 2 ילדים כבני 6 שהיו מחוסרי הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. גבר כבן 27 וגבר כבן 30 היו מחוסרי הכרה ו-2 נפגעים נוספים בהכרה מלאה עם חבלות בגפיעם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני וביצענו פעולות החייאה בשני הילדים. מדובר באירוע קשה מאוד"

אריאל בן דוד, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה, מסר: "מדובר בזירה קשה מאוד - הולכי רגל ששהו בתחנת האוטובוס נפגעו מרכב שלדברי עוברי אורח שעט לעברם ובעקבות כך נפצעו באורח אנוש, קשה, ובינוני. כמו כן הוענק סיוע בזירה ע"י צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע".

סגן מנהל מד"א ירושלים איציק אסרף שוחח עם חדשות 13 ואמר: "צהריים קשים פה בירושלים, שוב פעם אנחנו מוצאים את עצמנו ביארוע דריסה בשכונת רמות בעיר. כשהגיעו למקום הצוותים הם זיהו את הזירה הכל כך מוכרת להם של פיגוע דריסה. הצוותים שדיברתי איתם מרגישים ממש קשה. סך הכל מהזירה פונו שבעה אנשים, לצערנו במקום נקבע מותו של ילד צעיר. הזירה הייתה מורכבת, היה צעקות כל מה שאופייני בזירה מסוג כזה, וכמובן כשמעורבים ילדים זה לוקח אותך למקום יותר אישי".

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חאזם קאסם, דובר תנועת חמאס בעזה בירך על הפיגוע בירושלים אשר הגיע לטענתו "כתגובה טבעית" על כל "פשעי" מדינת ישראל כנגד העם הפסלטיני, כאשר האחרון בינהם היה "הטבח" במחנה עקבת ג'בר ביריחו. כמו כן, ישנם דיווחים על קריאות שמחה שנשמעו מהמסגדים בעזה לאחר הפיגוע.

ניל וויגאן, השגריר הבריטי בישראל, גינה את הפיגוע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מזועזע מהדיווחים על פיגוע הדריסה היום בירושלים. תקיפה של חפים מפשע, כולל ילדים, היא מעשה בלתי נסלח. בריטניה מגנה לחלוטין אלימות שכזאת".

זירת הפיגוע ברמות בירושלים היום
זירת הפיגוע ברמות בירושלים היום

הפיגוע מתרחש בדיוק שבועיים לאחר הפיגוע הקשה בשכונת נווה יעקב בעיר, בו נרצחו שבעה בני אדם. המחבל, עלקם חיירי, בן 21 ממזרח ירושלים ללא רקע ביטחוני, יצא מרכב טויוטה בצבע לבן בשעה 20:13, פתח בירי מטווח קצר לעבר יוצאי בית הכנסת והמשיך ללכת ברחוב ולירות בעוברי אורח. כוחות משטרה הוזעקו למקום, כאשר שוטר סיור ומתנדב משטרה הבחינו ברכב שבו המחבל כמה מאות מטרים מהזירה, כשהוא נוסע בפראות. שוטר נוסף הצטרף אליהם, והם ביצעו אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש, המחבל נוטרל ובהמשך נקבע מותו.