איראן לאו"ם אחרי נאום נתניהו: "איים בגרעין, לא נהסס להגיב"

השגריר האיראני שלח מכתב למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות נאום נתניהו בעצרת הכללית, שבו אמר כי "על איראן להתמודד עם איום גרעיני" - אך הבהיר כי התכוון לומר "איום צבאי". בטהרן איימו: "לא נהסס להגיב"

נתניהו בעצרת האו"ם
נתניהו בעצרת האו"ם | צילום: רויטרס

שגריר איראן לאו"ם,  אמיר סעיד אירוואני, שיגר שלשום (שני) מכתב בהול למועצת הביטחון, בעקבות נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית ביום שישי האחרון, שבו אמר כי "על איראן להתמודד עם איום גרעיני אמין. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני". מלשכת נתניהו נמסר זמן קצר אחרי הנאום כי ראש הממשלה אכן השתמש במילים "איום גרעיני אמין" בהקשר האיראני, אך הבהירו כי שגה וכי בטקסט המקורי נכתב "איום צבאי אמין". עוד צוין כי "ראש הממשלה עומד מאחורי האמירה הזו".

"האיום החמור של ראש ממשלת המשטר הישראלי להשתמש בנשק גרעיני נגד איראן מדאיג ביותר", כתב אירוואני, והוסיף כי נתניהו "איים במפורש להשתמש בנשק גרעיני מול מדינה החברה באו"ם".

נשיא איראן ראיסי בעצרת האו''ם
נשיא איראן ראיסי בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

עוד כתב השגריר האיראני כי "בהתחשב בכך שנשק גרעיני מהווה איום על קיומה של האנושות, האיום חמור במיוחד, בעיקר כשהוא מגיע מפורום מהימן כמו העצרת הכללית של האו"ם. עצם האיום הוא הפרה ברורה של החוק הבינלאומי". אירוואני כינה את ישראל "משטר לא לגיטימי", ואמר כי "כשאיום שכזה מגיע ממשטר שזכה לגינוי נרחב בשל תוקפנותו ומדיניות האפרטהייד שלו, כמו גם החזקת ארסנל של נשק להשמדה המונית - אסור לשתוק. זה מדאיג".

"אנו דורשים תגובה נחרצת מהקהילה הבינלאומית. על מועצת הביטחון של האו"ם מוטלת האחריות לגנות בתקיפות את ההצהרות הפזיזות והמסוכנות של המשטר הישראלי", הוסיף השגריר האיראני. בסוף המכתב הוא שיגר איום לישראל - ואמר כי טהרן "תגיב על כל איום או פעולות בלתי-חוקיות של ישראל, לא נהסס להגן על ביטחוננו ואזרחינו".