ירי מטווח אפס: אב ובנו נרצחו בפיגוע בחווארה, מצוד אחר המחבל

השניים, בני 60 ו-29 מאזור השפלה, נורו למוות מטווח קצר במכון לשטיפת מכוניות בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם. מצוד אחר המחבל - שנמלט. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירה. צה"ל תגבר כוחות ונערך לפעולות נקם של יהודים: "רוצים להפנות את האנרגיה למרדף אחר המחבל"

זמן צפייה: 06:53

פיגוע ירי בחווארה: שני ישראלים, אב ובנו בני 60 ו-29 מאזור השפלה, נורו אחר הצהריים (שבת) למוות מטווח קצר במכון לשטיפת מכוניות בעיירה הפלסטינית חווארה, שמדרום לשכם. כוח מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל הגיע למקום והחל בביצוע פעולות החייאה - אך מותם נקבע בזירה. צה"ל פתח במצוד אחר המחבל, שככל הנראה נמלט לאזור שכם, ותגבר את הכוחות באזור.

ככל הנראה, מחבל שהגיע רגלית למכון לשטיפת מכוניות ירה בשניים מטווח קצר - ונמלט ברכב. בזירה נמצא אקדח שככל הנראה שימש את המחבל. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירה, ובתום תחקיר ראשוני שקיים במקום הוא אמר: "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם צאת השבת: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308192000' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_cjliuw5s' duration='84']

לפי דיווחים פלסטיניים, בעל המכון לשטיפת מכוניות שבו בוצע הפיגוע נעצר. בצה"ל נערכים לפעולות נקם מצד יהודים: "הסברנו לראשי המועצות שאנחנו רוצים להפנות את כל האנרגיה למרדף ולא לשמירה על הסדר הציבורי". עוד אמרו בצבא כי השניים שנרצחו בפיגוע "שהו במרחב חווארה משעות הבוקר המאוחרות ועד זמן הפיגוע, בסביבות 15:00. הם נרצחו כשהם ליד הרכב שנמצא בשטיפה. אין כל מידע שמישהו ממכון השטיפה דיווח למחבל על הימצאותם במקום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308192023' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פלסטיני: כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל' poster='' kid='1_t9bzvj2i' duration='24']

זירת הירי
זירת הירי
זירת הפיגוע בחווארה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה | צילום: דובר צה''ל
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה | צילום: דובר צה''ל

בג'יהאד האיסלאמי בירכו: "הפיגוע ההירואי הגיע כתגובה טבעית ולגיטימית על פשעי הכיבוש נגד הפלסטינים, ומתוך מחויבות להבטחת ההתנגדות לנקמה על דם השהידים וזיהום המקומות הקדושים. הפיגוע המבורך הזה, שביצעו גיבורים מבני העם הפלסטיני, מדגיש מחדש את הנחישות והיכולת להכות באוייב בכל הכוח. פיגוע זה מעביר מסר לפיו אין ביטחון ויציבות לישראל – כל עוד היא תמשיך בפשעיה נגד הפלסטינים, נגד האדמות שלנו ונגד המקומות הקדושים".

האקדח שנמצא בזירה
האקדח שנמצא בזירה

בפברואר נרצחו הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, אחים תושבי ההתנחלות הר ברכה, בפיגוע ירי בחווארה. השניים פונו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם.