פיגוע דקירה בכניסה לירושלים: שני אנשי ביטחון נפצעו, המחבל נוטרל

מחבל בן 15 שהגיע באופניים חשמליים דקר מאבטח בן 25 וחיילת בת 20, פצע אותם באורח קל ונוטרל בירי כוחות הביטחון. כוחות רבים של משטרה ומג"ב הגיעו למקום, המפכ"ל קיים הערכת מצב בזירה. הפצועים פונו לבתי החולים

זמן צפייה: 01:29

פיגוע דקירה התרחש הבוקר (רביעי) במחסום המנהרות בכניסה לירושלים, המחבל, בן 15 שהגיע למקום רכוב על אופניים חשמליים, נוטרל בירי על ידי הכוחות במקום. הפצועים, מאבטח בן 25, ולוחמת בת 20 מגדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית, נפצעו באורח קל, קיבלו טיפול רפואי ראשוני מצוות מד"א שהגיע לזירה, ופונו לבתי החולים הדסה ושערי צדק בהתאמה. כוחות משטרה הגיעו לזירת האירוע.

מהמשטרה נמסר כי המחבל הגיע מכיוון יהודה ושומרון, ובעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף סכין והחל לדקור את הכוחות שפעלו במקום. מאבטח אזרחי שהגיב מיד, החל להתעמת עם המחבל, וכוח צה"ל שהיה במקום נטרל את הדוקר בירי מדויק.

זירת הפיגוע במחסום המנהרות
זירת הפיגוע במחסום המנהרות | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
האופניים של המחבל ממחסום המנהרות
האופניים של המחבל ממחסום המנהרות | צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה ומג"ב עוטף ירושלים הגיעו למקום והחלו בפעולות תוך סיוע כוחות משטרה ממחוז ש"י, שכללו סגירת זירת הפיגוע, פתיחת צירי תנועה לרכבי החירום ואיסוף ממצאים תוך סריקות לשלילת מפגעים נוספים. המפכ"ל קובי שבתאי קיים הערכת מצב בזירה.

מתנדב צוות הצלה יענקי גרינוולד אמר: "כשהגענו למקום, הכווינו אותנו בסמוך למחסום שם ראינו שני צעירים שנפגעו מדקירות. יחד עם פראמדיקים וחובשים נוספים של מד"א הענקנו סיוע רפואי ראשוני, הכולל עצירת דימומים וחבישות, לגבר ולצעירה עם פצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון".

לאחר הערכת מצב במקום, אמר המפכ"ל: "למזלנו, הפציעות הן פציעות קלות אבל מבחינת השילוביות כרגע והתגובה, התגובה סופר מקצועית עבודה נכונה, איכותית. אתמול עברנו לילה לא שקט גם פה בגזרה, הפוטנציאל פה הוא מאוד גבוה כרגע בעיקר לקראת רמדאן. ככל שאנחנו מתקדמים ליום שישי העסק מתחמם ולדעתי יום שישי יהיה איזו נקודת מבחן מבחינת כולנו. זה אומר, כל הנושא של המוכנות המבצעית, הדריכות, התרגולות שעושים פה כל הזמן, כל הזמן לעשות סימולציות. כל תחילת משמרת עושים סימולציות רואים קצת שיש הפוגה, עדיין לתרגל על מנת לשמור את המתח המבצעי של הכוחות. בסה"כ מרמת הממ"ז, מפקד העוטף, המג"ד פה, מפקדים, עבודה מסונכרנת, יפה, מקצועית, שלמזלנו ניטרלה".

סכין המחבל במחסום המנהרות
סכין המחבל במחסום המנהרות
המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים בזירת הפיגוע
המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה
זירת הפיגוע במחסום המנהרות
זירת הפיגוע במחסום המנהרות
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע במחסום המנהרות
כוחות מג"ב בזירת הפיגוע במחסום המנהרות | צילום: דוברות המשטרה

לפני כארבעה חודשים נפל רב-טוראי אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, גם הוא לוחם ארז של חיל המשטרה הצבאית, בפיגוע שהתרחש באותו מקום במחסום המנהרות. עוד שישה נפצעו ופונו לבתי חולים במצב בינוני וקל. המחבלים, פלסטינים מאזור חברון, הגיעו ברכב למקום ופתחו באש לעבר מחסום המנהרות בכביש 60 סמוך לירושלים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה ושלושה מחבלים נוטרלו במקום. חמאס קיבל אחריות על הפיגוע.