פעל לבד, תכנן לרצוח חייל: כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 משועפאט

המשטרה השלימה את חקירת פיגוע הדקירה במחסום שועפאט, בו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד. מהחקירה עולה כי ג'עפר מוטור, המחבל בן ה-13 הסתיר את הסכין והתכוון לרצוח חייל או שוטר. בהמשך היום יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ממניע טרור

זמן צפייה: 01:07

המשטרה השלימה את חקירת פיגוע הדקירה במחסום שועפאט, שבו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד ז"ל. כך התירה הבוקר (חמישי) המשטרה לפרסום. מהחקירה עולה כי ג'עפר מוטור, המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע, התכוון לרצוח חייל או שוטר. מאוחר יותר, כתב אישום הוגש נגד המחבל, תושב מחנה הפליטים שועפאט, בגין רצח רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור ותכנון ושקילה.

עוד עולה מהחקירה ומכתב האישום כי מוטור פעל לבדו ולא שיתף איש בתוכניתו. הוא נטל סכין שמצא בבניין בו מתגוררת דודתו והסתיר אותה מתחת למכנסיו. בשעות הערב עלה על אוטובוס לכיוון ירושלים במטרה לרצוח. לכשעלה לאוטובוס, הניח את הסכין בסמוך לרגלו, כדי שיוכל לשלוף אותה במהירות. לאחר שלא ירד מהאוטובוס בעת הבידוק הביטחוני באוטובוס במחסום כנדרש על פי הנהלים, הכוחות עלו לאוטובוס, שם שלף מוטור את הסכין התנפל על סואעד ז"ל, לפת אותו בצווארו ודקר אותו בראשו בכוונה לגרום למותו.

סמ''ר אסיל פאעור סוועאד בן ה-21 שנפל בפיגוע מחסום שועפאט
סמ''ר אסיל פאעור סואעד בן ה-21 שנפל בפיגוע מחסום שועפאט

לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד ז"ל - נפל כתוצאה מירי המאבטח שהיה במקום, שכיוון לעברו של מוטור. המאבטח שפעל לצידו וניסה לנטרל את המחבל סיפר בתחקור על מה שאירע: "שלפתי את הנשק, יריתי - וראיתי שסועאד נפצע. זה היה נורא".

עוד הובהר בכתב האישום כי בהתאם לחוק במדינה, לא ניתן לשלוח קטין מתחת לגיל 14 למעצר או למאסר, ובהתאם לכך בית המשפט מורה במקרים אלה על השמתו של הנאשם הקטין במעון נעול ייעודי. לפי הכתוב בכתב האישום, "מדובר במסגרת המחמירה ביותר שניתן להורות עליה בנסיבות אלו".

אסיל שירת בשירות קבע במשמר הגבול עוטף ירושלים, הוא התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. ממשמר הגבול נמסר בתגובה למותו כי "בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום. חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על אדם שמח, שתמיד סייע ועזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".