ח"כ פוגל: "אם המפכ"ל לא יתנהג כמו שאנו מכתיבים לו - ניפרד"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית התראיין ברדיו 103FM, ואמר כי הוא לא מאיים על רנ"צ שבתאי, אך הוסיף: "הוא קצת מתבלבל, כשהשר והממשלה מכתיבים לך מדיניות - שיקול הדעת שלך הוא איך לבצע את זה בצורה הטובה ביותר ולא האם לבצע את זה"

ח"כ צביקה פוגל והמפכ"ל, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי
ח"כ צביקה פוגל והמפכ"ל, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת תא"ל במיל' צביקה פוגל מעוצמה יהודית, התראיין הבוקר (ראשון) ברדיו "103FM" לתוכנית של ענת דוידוב וניסים משעל, שם התייחס לריאיון המפכ"ל רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמש בחדשות 12. "אני לא מאיים על המפכ"ל", הבהיר פוגל, והוסיף: "האחריות היא על השר והממשלה, וכשהשר והממשלה מכתיבים לך מדיניות - שיקול הדעת שלך הוא איך לבצע את זה בצורה הטובה ביותר ולא האם לבצע את זה, ובזה הוא קצת טועה, הוא קצת מתבלבל".

עוד פוגל אמר: "אנחנו לא רוצים שיתפטר. אבל כרגע השר שלך, מונה על ידי ממשלת ישראל, אז יש לקיים את המדיניות שהשר אומר. יש פה שר וממשלה שמכתיבים מדיניות. אם הוא לא ישכיל להתנהג כמו שאנחנו מכתיבים לו, אז לא תהיה ברירה וניפרד. יש הרבה אנשים שחשבו שאין להם תחליף".

המפכ''ל שבתאי ואיתמר בן גביר בוועדה שדנה בחוק פקודת המשטרה
המפכ''ל שבתאי והשר בן גביר | צילום: יונתן זנדל, פלאש 90

כשנשאל האם כשהשתמש במילה "ניפרד", הוא התכוון לכך שאם המפכ"ל לא ימלא אחר הוראותיו של השר בן גביר - הוא ייאלץ להתפטר או שמא יפוטר, פוגל השיב: "יש דרך אחרת? אם אני השר לביטחון לאומי, הוא היה יושב אצלי במשרד היום, ומקבל שיחת הבהרה שאם אינו מסוגל לבצע את המדיניות במזרח ירושלים ובכלל, את המדיניות שלי בשטח, אני ממליץ שתפרוש, אחרת - אני אאלץ להפריש אותך".

לאורך הראיון, ח"כ פוגל חזר שוב ושוב כי אין בכוונת הממשלה או חברי מפלגתו לפטר את המפכ"ל שבתאי. יותר מזה, הוא הדגיש כי הם לא מעוניינים בכך, אם כי כאמור, פוגל דרש שעל המפכ"ל לבצע את מדיניות השר והממשלה, אחרת - הם "ייפרדו". המשך, פוגל ציין כי הוא מקבל את הערתו של המפכ"ל על כך שאין להעיר למפקדים בעת פעילות מבצעית בשטח, אלא רק לאחר מכן.

מפגינים חוסמים את איילון לדרום
מפגינים חוסמים את איילון לכיוון דרום | צילום: איתי מידן

"אני לא בטוח שהמפכ"ל מבצע את המשימות באיכות שהשר רוצה שהן יתבצעו. ראו מה קרה אתמול. המפכ"ל שבתאי, יחד עם שיקול הדעת של המפקדים בשטח, אפשרו את חסימת ציר איילון - זה בניגוד לאישור וההנחיות שניתנו להפגנה הזו. צריך לברר את זה. יכול להיות שאני אחליט לזמן את כלל הגורמים ולדון ב'איך מתנהלים בהפגנות'", אמר פוגל.

לדבריו, אם המפכ"ל יבצע את המשימות לפי מדיניות המשטרה ולא לפי מדיניות השר - "מקומו לא איתנו". עוד הוא טען: "אם אנחנו לא נצליח להסביר לו את החוק כפי שאנחנו חושבים שצריך לקיים אותו, אז יכול להיות שחל עלינו 'חוק הפרידה'". בהתייחסו לאפשרות שכהונתו לא תוארך ביטדש ינואר הבא, אמר פוגל: "אם הוא יבצע את המדיניות שלנו - הוא יישאר בתפקיד".