בן גביר החליט: מזכירו הביטחוני ימונה לממלא מקום נציב שב"ס

אחרי הסערה סביב ההחלטה שלא להאריך את כהונתה של רב-גונדר קטי פרי, על-אף ההסכמים שנחתמו עם כניסת גנץ לממשלה, השר לביטחון לאומי החליט למנות את ניצב קובי יעקובי לממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר: "האיש המתאים להוביל את שירות בתי הסוהר בתקופה זו"

זמן צפייה: 01:05

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט למנות מזכירו הביטחוני ניצב קובי יעקובי לממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, זאת לאחר שהחליט לסיים את תפקידה של קטי פרי, הנציבה הנוכחית. בן גביר התייחס למינוי ואמר כי מדובר "באיש המתאים להוביל את שב"ס בתקופה זו".

בכיר בליכוד התייחס לנושא, ואמר כי במפלגתו "מחויבים להסכם על הארכת מינויי בכירים כפי שנעשה עם נגיד בנק ישראל, וכפי שצפוי לקרות עם מפכ"ל המשטרה. אך מנגד, מבינים את הקושי של השר בן גביר לעבוד עם נציבת שב"ס שכפופה לו, לאחר שהתבטאה באופן אישי ופומבי נגדו". הבכיר הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "פועל לפתרון הנושא, ויביא החלטה לממשלה רק לאחר מיצוי הניסיונות להגיע להבנות".

מהמחנה הממלכתי נמסר כי "החלפת ראשי ארגונים ביטחוניים בזמן מלחמה היא פגיעה בביטחון המדינה ואחדות העם. לאור זאת הגיש השר חילי טרופר הצעת מחליטים למזכירות הממשלה להארכת מינוי נציבת שירות בתי הסוהר ומפכ"ל המשטרה".

נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי והשר בן גביר
קטי פרי והשר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר הודיע שלשום כי החליט שלא להאריך את כהונתה של פרי, בשל "חוסר אמון מוחלט". אי-הארכת כהונתה של רב-גונדר פרי נעשית בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה. על פי ההסכמים, שנחתמו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כהונותיהם של בכירים בשירות הציבורי היו אמורים להתארך בעקבות המצב הביטחוני.

בן גביר לא רואה את עצמו כמחויב להסכם שנחתם בין נתניהו וגנץ, והוא ניסה להסביר את סיום כהונתה של הנציבה בכך שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

בהודעה מטעם השר לביטחון לאומי, פורטו המקרים בהם רב-גונדר פרי פעלה בניגוד לעמדתו, ונכתב כי היא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים והתנהלה באופן כושל בטיפול בראש ארגון הפשיעה כוטייר".

ניצב קובי יעקובי
ניצב קובי יעקובי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יעקובי בן ה-50 החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם גולני. הוא שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה וביניהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ״ל המשרד לביטחון הפנים, עוזר ראש אגף התנועה ועוד. באוגוסט 2021 קיבל את עיטור המופת של המשטרה לאחר מעורבותו בטיפול בשריפה שפרצה בהרי ירושלים והתפטשה לכיוון בית חולים "איתנים".