מיקי זוהר: "התעצבתי לראות את הנשיאה חיות נושאת נאום פוליטי"

שר התרבות והספורט התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי", והתייחס לביקורת של נשיאת העליון על הרפורמה המשפטית של השר לוין. על השינוי המתוכנן בוועדה לבחירת שופטים הוא אמר כי "לא נבחר שופטים מוטים אלא שמרנים", ואמר כי יש גם מקום לשינויים ברפורמה. "לא יהיה מצב שהרשות השופטת שלא נבחרה על ידי הציבור תכתיב מה צריך להיות במדינה"

זמן צפייה: 10:46

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התראיין היום (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי" והתייחס לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט ולתגובת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אליה. זוהר אמר כי "הייתי מאוד עצוב לראות את חיות נושאת נאום פוליטי לכל דבר. לא מתפקידה להיכנס לשיח הפוליטי ולא לרמוז לאנשים להתקומם".

"אני חותם על כל מילה של שר המשפטים יריב לוין", הוסיף השר. "כל מי שאומר שהרפורמה תפגע במערכת המשפט - פשוט לא אובייקטיבי. הרפורומה תאזן בין הרשויות. לא יהיה מצב שהרשות השופטת, שלא נבחרה על ידי הציבור, תכתיב לציבור מה צריך להיות במדינת ישראל".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: שיר תורם, פלאש 90

לטענת זוהר, הרפורמה מקובלת בקרב הרוב ותוצאות הבחירות מעידות על כך: "דיברנו על פסקת ההתגברות ואנשים הצביעו על זה לליכוד. דיברנו על ביטול עילת הסבירות". על שינוי הרכב ועדת הבחירות אמר כי "יהיה איזון בתוך הוועדה וסביר שנבחרי העם יבחרו שופטים לבית המשפט העליון. אנחנו לא יכולים לבחור שופט מוטה, אנחנו יכולים לבחור שופט שמרן שלא מתערב בחקיקה, או שלא רוצה להביא אג'נדות שמאל אבל אנחנו לא יכולים להביא שופטים מוטים".

שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות''
שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות'' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

השר ענה לביקורת לפיה המהלך הוא חד צדדי והבהיר: "יהיה דיון והוא יתקיים בפרלמנט הישראלי ובסוף תהיה הצבעה והכרעת הרוב תכריע. תמיד ידענו שהשינויים האלה נדרשים אך לא היה לנו הרוב לממש אותם, שנים חלמנו שכמחוקקים נוכל לקדם את המדיניות הזו".

"אנחנו רוצים איזון מוחלט בין ימין ושמאל במערכת המשפט", סיכם השר. "את ההחלטות מקבל לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו תומך ברפורמה הזאת".