ראשי הקואליציה התכנסו, גוטליב מתעקשת: "לא אסיר מועמדותי"

לקראת ההצבעה על נציגי הוועדה לבחירת שופטים ב-11:30, ביקש נתניהו מחברי הסיעה להסיר מועמדותם. ח"כ אלי דלל אכן עשה זאת, ח"כ גוטליב לא הסירה וזומנה ללשכת נתניהו שבסופה אמרה: "פגישה מורכבת, לא אסיר את מועמדותי". ב-11:45: משדר מיוחד בחדשות 13

זמן צפייה: 08:23

אחרי חודשים ארוכים של דיונים, היום (רביעי), ב-11:30 תחל ההצבעה החשאית על המועמדים לוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מחברי הליכוד שהגישו מועמדות לוועדה להסיר אותה. ח"כ אלי דלל נעתר לבקשה - אך ח"כ טלי גוטליב הבהירה שהיא לא מסכימה. זמן קצר לאחר מכן היא נפגשה עם נתניהו - ובצאתה אמרה: "הייתה פגישה מורכבת, לא אסיר את מועמדותי".

בתוך כך, נתניהו עדיין מנסה לגרום לחברי הקואליציה לתמוך בנציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר ומאחורי הקלעים מופעל לחץ בקואליציה על ראש הממשלה מצד תומכי המהפכה המשפטית, בראשות שר המשפטים יריב לוין, לומר פומבית שאם לא יושגו הבנות בבית הנשיא תוך פרק זמן מוגבל - הקואליציה תתקדם בחקיקת הרפורמה באופן חד-צדדי. משדר מיוחד בחדשות 13 ב-11:45.

טלי גוטליב
טלי גוטליב | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הבוקר מקיימים ראשי הקואליציה דיון בראשות נתניהו ולאחר מכן, ב-10:00, תכונס סיעת הליכוד. סיעת הציונות הדתית תתכנס ב-10:30, כשהיו"ר בצלאל סמוטריץ' תומך בבחירת שני נציגי קואליציה. על-פי הערכות, נתניהו מבין שאם ייכנע ללחץ שמופעל מצד לוין, הוא יניח את התשתית לפיצוץ השיחות בהמשך.

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

יו"ר  ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: ״סיעת 'ישראל ביתנו' התנהלה לאורך כל הדרך כאופוזיציה לוחמת ואחראית. אנחנו מכבדים את המסורת שקיימת כבר שנים בכנסת, בה לוועדה למינוי שופטים יש נציגות לאופוזיציה ולקואליציה ונצביע בהתאם למועמדת המוסכמת מטעם האופוזיציה, כפי שדרשתי שיהיה מהרגע הראשון. כמו שאנו אומרים את עמדתנו בצורה ברורה, אנו מצפים מיאיר לפיד ומבני גנץ לפזר את מסך העשן ולהבהיר באופן חד-משמעי שלא יתנו יד להחזרתו של אריה דרעי לממשלה".