ממשיכים להפגין: אלפים מחו בת"א, בקיסריה ובירושלים

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית: כאלף מוחים חסמו את טיילת תל אביב לאחר שהפגינו מול שגרירות ארה"ב. כמו כן, מחאות התקיימו גם בקיסריה וברחוב עזה בירושלים

זמן צפייה: 00:48

המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכה גם הערב (חמישי), כשיותר מאלף בני אדם צעדו מול שגרירות ארצות הברית בטיילת תל אביב, וחסמו את הכביש במקום. תחילה המפגינים התרכזו מול שערי השגרירות - אך לאחר מכן הם ירדו לכביש והחלו לצעוד. במקביל, התקיימה הפגנה גם מול בתיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וברחוב עזה בירושלים.

מוקדם יותר היום הודיעו מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית על "יום התנגדות לאומי" נוסף ביום שני בשבוע הבא שבמהלכו צפויות הפגנות נרחבות: "במהלך כל השבוע הבא צפויות פעילויות שיבוש משמעויות נוספות".

Whatsapp Image 2023 07 13 At 2
מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

בהודעה מטעם מובילי המאבק נמסר: "עם החרפת והתקדמות החקיקה, הארגונים קוראים לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום שני הקרוב ביום ההתנגדות הלאומי במטרה לעצור את החקיקה שתביא לפגיעה קשה בצבא, לריסוק הכלכלה הישראלית ולקרע בעם. הם הדגישו כי "רגע האמת מתקרב" וקראו ליו"ר ההסתדרות ולראשי המשק מכלל הסקטורים "להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית".

מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים
מפגינים נגד המהפיכה המשפטית ליד בית ראש הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

בתוך כך, אחר הצהריים היום הודיעה ההסתדרות הרפואית בתום דיון חירום, כי במידה והקואליציה תמשיך לקדם את חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי - היא תשבית את המערכת. מההסתדרות הרפואית נמסר אתמול: "ישיבת המזכירות תתקיים כמתוכנן. ההסתדרות הרפואית עוקבת בדאגה רבה אחר המתרחש במדינה. אין ספק שצעדים חד צדדיים שננקטים לרבות ביטול גורף של עילת הסבירות על נבחרי ציבור, והמשמעויות לגבי מערכת הבריאות, הוא אחד הנושאים המרכזיים שידונו מחר, על כל המשתמע מכך".